یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۶ شوال ۱۴۴۵ | May 5, 2024
امام جمعه قم

حوزه/ امام جمعه قم با بیان این که شهدا از خانواده‌هایشان و اقشار مختلف جامعه متوقع هستند تا از انقلاب اسلامی حراست کنند، گفت: شهدا انتظار دارند که همه ما از فرصت ماندن در این دنیا به شیوه مطلوب استفاده و در راه اسلام و انقلاب هزینه کنیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی، در مراسم یادواره ۱۵۹ شهید بخش خلجستان که همزمان با روز شهید و به میزبانی شهرداری دستجرد در سالن ورزشی فرهنگی شهید چمران این شهر برگزار شد، با بیان اینکه شهدا زنده هستند و نزد پروردگار خود روزی دریافت می‌کنند، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های شهدا مراقبت از مؤمنان حاضر است؛ شهدا حامی مؤمنان هستند و سنگ‌ها را از سر راه آنان برمی‌دارند.

وی با بیان اینکه شهدا بر عملکرد ما نظارت می‌کنند که با میراث ایران اسلامی و انقلاب چه می‌کنیم، گفت: شهدا از خانواده‌هایشان و اقشار مختلف جامعه متوقع هستند تا از انقلاب اسلامی حراست کنند و انتظار دارند که همه ما از فرصت ماندن در این دنیا به شیوه مطلوب استفاده و در راه شهدا هزینه کنیم.

امام جمعه قم، خون شهدا را منشأ بسیاری از دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و گفت: انقلاب اسلامی به برکت استفاده از فرصت‌ها تا به امروز مانده و روز به روز نیز بر عظمت آن افزوده می‌شود.

وی ماه شعبان را ماه نشاط مؤمنان دانست و با بیان این که شعبان فرصتی برای نیرو گرفتن و آماده شدن برای ماه مبارک رمضان است، گفت: شادی و نشاط در اسلام که در ماه شعبان تأکید بیشتری شده، هدفمند است، چرا که موجب آمادگی مؤمن برای عبادت بهتر می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha