جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نمازخانه

رئیس ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری گفت: ۵۶ نمازخانه در پمپ‌های بنزین و ۲۳ مسجد بین‌راهی در جاده‌های مواصلاتی، مجتمع‌های خدماتی، روستاها و شهرهای نزدیک جاده اصلی در ایام عید نوروز که با ماه مبارک رمضان نیز همراه است پذیرای مسافران است.

حجت‌الاسلام محمد کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه در شهرکرد گفت: ۵۶ نمازخانه در پمپ‌های بنزین و ۲۳ مسجد بین‌راهی در جاده‌های مواصلاتی، مجتمع‌های خدماتی، روستاها و شهرهای نزدیک جاده اصلی در ایام عید نوروز که با ماه مبارک رمضان نیز همراه است پذیرای مسافران است.

رئیس ستاد اقامه نماز چهارمحال و بختیاری افزود: نظارت‌ها از این نمازخانه‌ها به منظور رفع کاستی‌ها و خدمات‌دهی بهتر طی ۲ مرحله انجام می‌شود که مرحله اول این نظارت‌ها از تاریخ ۲۰ اسفند آغاز شده است و کمبودهای مراکز مانند تمیز نبودن سرویس بهداشتی، بسته بودن درب مسجد یا نمازخانه، تغییرکاربری نمازخانه‌ها، نبود وسایل گرمایشی و ... برخی از مشکلاتی بود که متذکر شدیم.

وی ادامه داد: مرحله دوم بازدیدها از ۲۵ اسفندماه آغاز می‌شود و تا ۵ روز ادامه دارد که باید تا آن زمان همه نواقص رفع شده باشند.

حجت‌الاسلام کریمی اظهار داشت: نبود متولی خاص برای نمازخانه‌های استان مهمترین مشکل فعلی است که قرار شد با همکاری اداره کل اوقاف و امور خیریه، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستگی و اداره کل راهداری به همت شهرداری و دهیاری‌ها متولی برای این مراکز انتخاب کنند تا برای سال آینده و خصوصاً تابستان که حجم مسافر بیشتر است فعال شوند.

نماز جماعت در سه نقطه مواصلاتی استان

وی ادامه داد: به همت اداره کل راهداری محل‌هایی در سه نقطه مواصلاتی استان در محورهای بروجن، لردگان و سفیددشت در نظر گرفته شده است تا نماز جماعت در ایام عید نوروز در ۲ نوبت ظهر و عصر، مغرب و عشا برگزار شود.

مشکلات نمازخانه پل‌زمان خان رفع می‌شود

رئیس ستاد اقامه نماز استان در پایان گفت: سال گذشته مردم تذکراتی در مورد مناسب نبودن فضای نمازخانه پل‌زمانخان شهر سامان داده بودند که برای رفع این مشکل جلساتی برگزار شد و برنامه‌ریزی منظمی از نیمه شعبان انجام شد تا فضاسازی‌ها ایجاد گردد و نماز جماعت در هر ۳ نوبت در این محل اقامه شود.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha