یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار رئیس جمهور بلاروس

مقام معظم رهبری در شرح حدیثی از پیامبر اکرم آورده اند: در هنگام قرائت قرآن، هنگام اذان، زمان نزول باران، زمانی که ۲ صف برای شهادت به هم می رسند و آنجایی که مظلومی دعا می‌کند دعا را مغتنم بشمارید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، سیره علما شمع روشنی برای زندگی بشر است که به کمک توصیه‌های اهل علم می‌توان راه درست زندگی را در کوچه‌های تاریک دنیا پیدا کرد.

در این گزارش شرح مقام معظم رهبری بر حدیثی از پیامبر اکرم در خصوص نحوه دعا کردن را که برگرفته از جلد دوم کتاب «موعظه خوبان» است را می‌خوانید.

«اِغْتَنِمُوا اَلدُّعَاءَ عِنْدَ خَمْسَةِ مَوَاطِنَ عِنْدَ قِرَاءَةِ اَلْقُرْآنِ وَ عِنْدَ اَلْأَذَانِ وَ عِنْدَ نُزُولِ اَلْغَیْثِ وَ عِنْدَ اِلْتِقَاءِ اَلصَّفَّیْنِ لِلشَّهَادَةِ وَ عِنْدَ دَعْوَةِ اَلْمَظْلُومِ»

شرح حدیث؛

دعا را در همه احوال می‌شود انجام داد یکی از نعمت های بزرگ الهی همین فتح باب دعا برای بندگان است.

بدون هیچ واسطه‌ای و بهانه‌ای می‌توانند با خدای متعال حرف بزنند و از او طلب حاجت کنند و به او اظهار نیاز کننده و وسیله تقرب خودشان را فراهم کنند.

این نعمت بزرگی است که همیشه در اختیار انسان است، لیکن بعضی مواقع مانند ایام متبرکه رجب، شعبان، ماه مبارک رمضان و روز عرفه احتمال استجابت دعا بیشتر است.

در این روایت ۵ موقع را ذکر می‌فرماید و می‌فرماید در هنگام قرائت قرآن، هنگام اذان، زمان نزول باران، زمانی که ۲ صف برای شهادت به هم می رسند و آنجایی که مظلومی دعا می‌کند دعا را مغتنم بشمارید.

زمانی که مظلوم دعا می‌کند و با خدای متعال حرف می‌زند، به خدا شکایت می‌برد و نه فقط دعای او بلکه دعای هر کس که شاهد این منظره است به اجابت می‌رسد. ندای مردم و دعوت مردم تا عرش الهی هیچی حجابی ندارد.

پایان پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha