یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
تبریز

حوزه/ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: اصحاب فرهنگ و هنر خواص و فرهیختگان جامعه هستند و اگر می خواهیم بدانیم که جامعه ای در حال حرکت و پویایی هست یا نه باید به کنش گری اصحاب فرهنگ و هنر آن بنگریم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تبریز، سیدمحمدحسین بلاغی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی امروز در نشستی که با حضور جمعی از پیشکسوتان، رؤسای انجمن‌های فرهنگی و هنری و تعدادی از اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان آذرشهر برگزار شد، گفت: اصحاب فرهنگ و هنر خواص و فرهیختگان جامعه هستند و اگر می خواهیم بدانیم که جامعه ای در حال حرکت و پویا است یا نه باید به کنشگری اصحاب فرهنگ و هنر آن بنگریم.

وی افزود: هنرمندان اصیل،‌ صادق و متعهد برای تحقق نقش جریان‌ساز خود نیازمند فرصت برای فعالیت هستند و یک جامعه خوب،‌ متعالی و اخلاق‌مدار می‌بایست با کنشگری هنرمندان متعهد و ارزش‌مدار به عنوان گروه‌های مرجع همراه باشد.

بلاغی تصریح کرد: در اتفاقات اخیر عده‌ی قلیلی از سلبریتی‌هایی که بویی از هنر نبرده‌اند یک نمایش غیرواقعی و کاریکاتوری از فضای هنر و فرهنگ ارائه دادند اما اصل قضیه این طور نیست و هنرمندان اصیل و متعهد و پای کار انقلاب با کنشگری به موقع این جریان را در مسیر تعالی اخلاق در جامعه هدایت می‌کنند.

وی افزود: هنرمندان و اصحاب فرهنگ نباید به مسائل اجتماعی که در پوشش مسائل سیاسی، غیرت و هویت جامعه را هدف قرار می‌دهند بی‌تفاوت باشند بلکه باید همچنان بر نقش مرجعیت خود اهتمام ورزند.

وی نسل‌سازی و نخبه‌پروری را از رویکردهای مهم این اداره کل عنوان کرد و گفت: اگر می خواهیم برای ۵۰ سال آینده در حوزه تمدن نوین اسلامی و ایرانی حرفی برای گفتن داشته باشیم می‌بایست بر اصل پرورش تاکید بیشتری داشته باشیم.

به گفته بلاغی، پرورش در واقع یعنی گفتمان سازی و سیاست اداره کل نیز بر همین مسئله استوار است.

وی حمایت از ایده‌پردازی و ارائه‌ی طرحهای نو در حوزه‌های مختلف را از دیگر رویکردهای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برشمرد و گفت: از طرحها و ایده‌های نو و تاثیرگذار در عرصه فرهنگ، هنر، رسانه و قرآن حمایت خواهیم کرد.

بلاغی تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فعالیت‌های خود را مبتنی بر ایجاد تشکل‌ها و هسته‌های مردمی استوار کرده است چرا که هر فعالیت فرهنگی و دینی که مردم خود پای کار آمده‌اند و امور به مردم واسپاری شده موفق و ماندگار بوده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین از حمایت این اداره کل از شهرستانها خبر داد و گفت: ما سال آینده را با شعار فراتبریز آغاز خواهیم کرد و در عمل نیز سعی می‌کنیم تا با تخصیص اعتبار مناسب پروژه مجتمع فرهنگی هنری آذرشهر در سال ۱۴۰۲ به بهره‌برداری برسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha