شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۵ شوال ۱۴۴۵ | May 4, 2024
ثی

حوزه / رئیس سازمان آرامستانهای شهرداری کاشان از فوت۱۰۷ نفر از والدین شهدا و جانبازان شهرستان در سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان سیدمحمدحسین علوی زاده مسئول سازمان آرامستانهای شهرداری کاشان ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با بیان اینکه از ابتدای سال جاری تاکنون ۲ هزار و ۲۳۵ نفر در شهرستان کاشان فوت کرده اند، اظهار داشت : ۱۲۴۲ نفر از متوفیان مرد و ۸۲۹ نفر متوفیان زن بوده اند که میانگین سن فوت شدگان مرد ۶۵ سال و میانگین سنی فوت شدگان زن ۷۳ سال بوده است .

رئیس سازمان آرامستان های شهرداری کاشان از فوت ۱۷ نفر از والدین شهدا و جانبازان این شهرستان در سال جاری خبرداد و افزود: فوت این تعداد از پدران و مادران شهدا و جانبازان به دلیل اینکه به عنوان گوهرهای نایاب بیان کننده خاطرات و کرامت های شهدامی باشند خیلی تاسف بار است.

وی با بیان اینکه ۶۹۲ نفر از فوتی های کاشان سال جاری در گلزار شهدای دارالسلام کاشان دفن شده اند، خاطرنشان کرد: ۲۵۴۳ نفر دیگر از فوت شدگان سال جاری در بقاع متبرکه و سایر آرمستانهای سطح شهر و روستاهای شهرستان دفن شده اند.

علوی زاده با بیان اینکه ۱۷۱ نفر از فوت شدگان سال جاری کاشان اتباع بیگانه بوده اند، افزود: نیمی از فوت شدگان اتباع بیگانه در قطعه وحدت گلزار شهدای دارالسلام و مابقی جهت دفن در کشور افغانستان به مرزهای تایباد و زابل انتقال یافتند.

وی با بیان اینکه ۹۸۹ شهید در گلزار شهدای دارالسلام کاشان دفن می باشند، افزود: ۶۳ نفر از شهدای مدفون در گلزار شهدای دارالسلام شهدای مدافع حرم اتباع بیگانه و مابقی شهدای دوران انقلاب، دفاع مقدس، مدافع امنیت، مدافعین سلامت، حج و شهدای حوادث تروریستی کربلا می باشند.

رئیس سازمان آرامستان های شهرداری کاشان افزود: در سال جاری ۴۹۰ میلیون تومان بابت فعالیت های فرهنگی، اجتماعی، آموزشی، مذهبی، نور پردازی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در این سازمان هزینه شده است .

مسئول سازمان آرامستان های شهرداری کاشان از شرکت بالغ بر ۳ هزار نفر در طرح گلستان گردی معنوی شهدا در سال جاری اشاره و اظهار کرد: شرکت کنندگان در این طرح با کرامات و خاطرات شهدا آشنا شده اند .

وی در پایان اعلام کرد: برگزاری سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی، سالگرد ورود امام راحل به میهن اسلامی ایران و قرائت سرود سلام فرمانده با حضور بیش از ۳ هزار نفر از نوجوانان دهه نودی و هشتادی از دیگر برنامه های اجرا شده سال جاری در گلزار شهدای دارالسلام کاشان بوده است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha