شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آیین بزرگداشت بانوی فرهیخته عرصه دین "مرحومه فریده داودی" در مسجدسلیمان

رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: انقلاب اسلامی یک راه سوم پیش پای زنان قرار داد، راهی ممتاز و متمایز از دو گفتمان تحجر و غرب گرا در موضوع زن.

به گزارش خبرگزاری حوزه در اهواز، آیین بزرگداشت بانوی فرهیخته عرصه دین و دانش و فرهنگ "مرحومه فریده داودی" معاون فقید آموزش حوزه های علمیه خواهران کشور، امروز با حضور حجت الاسلام والمسلمین مجتبی فاضل مدیر حوزه های علمیه خواهران و جمعی از شخصیت های حوزوی در سالن اجتماعات شرکت نفت شهرستان مسجدسلیمان برگزار شد.

در این نشست، حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در استان خوزستان؛ خانم فاطمه قاسم پور رئیس فراکسیون زنان و خانواده مجلس؛ خانم فریبا علاسوند عضو شورای سیاست گذاری حوزه های علمیه خواهران و عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات زن و خانواده؛ طلاب، روحانیون، بسیجیان و جمعی از مسئولین استانی و شهرستان حضور داشتند.

خانم فریبا علاسوند، عضو شورای سیاستگذاری حوزه های علمیه خواهران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و تاکید ایشان در معرفی الگوی زن سوم، گفت: اساس طرح الگوی زن سوم بر این است که زن علاوه بر خانه داری نقش اجتماعی و کنش های اجتماعی را دارد و منظور از خانه داری، خانه را داشتن است ضمن اینکه رهبران انقلاب اسلامی ما دنبال تحقق انسان هایی هستند که بخواهند این وظایف را ایفا کنند.

عضو هیئت علمی پژوهشکده مطالعات زن و خانواده با اشاره به ویژگی های اخلاقی و توانمندی های بانوی فرهیخته خانم داودی مطرح کرد: وی مدیریت بحران های درونی انسان را داشت چراکه زنی که بتواند بحران های عاطفی را مدیریت کند بهترین آدم برای حوزه های مدیریت اجتماعی است.

علاسوند با اشاره به این مطلب که مدیریت منابع انسانی یعنی شکوفاندن استعداد انسان های اطراف خود، تاکید کرد: این بانوی فرهیخته در عرصه مدیریت منابع انسانی توانمند و آنقدر غنی بود که از پیشرفت کسی هراس نداشتند و لازمه کار با شخصیت های بزرگ کسب این ویژگی ارزشمند است که وی دارا بود.

در ادامه خانم قاسم پور، رئیس مجلس فراکسیون زنان و خانواده مجلس عنوان کرد: انقلاب اسلامی یک راه سوم پیش پای زنان قرار داد، راهی ممتاز و متمایز از دو گفتمان تحجر و غرب گرا در موضوع زن.

وی افزود: انقلاب اسلامی با گفتمان جدید مسیرهایی پیش روی زنان باز کرد و به برکت آن منجر به حضور و رشد موثر زنان در عرصه های اجتماعی شد و خانم فریده داودی ازجمله بانوانی است که این مسیر را طی کردند.

قاسم پور تصریح کرد: در کنار این دستاوردها خلاء روایتگری از زنان برجسته نیز وجود دارد و همین مسأله منجر به انقطاع نسل نوجوان با این عناصر موثر جامعه شده است و اگر شخصی چون خانم داودی از رسانه ای شدن فاصله می گرفتند ما نیز در روایت غفلت کردیم.

گفتنی است، مرحومه فریده داودی معاون آموزش حوزه های علمیه خواهران کشور پنج‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۳۹۸ دار فانی را وداع گفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha