شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
سید علیرضا ادیانی - عقیدتی فراجا

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ادیانی گفت: سید اعمال در ماه مبارک شعبان استغفار است و ابزار و سلاح ما برای تقرب به خداوند انس با قرآن و دعا و نماز و استغفار است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا ادیانی، رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور، پیش از ظهر امروز در جلسه معرفتی بصیرتی رؤسا و مدیران عقیدتی سیاسی انتظامی سراسر کشور اظهار داشت: شأن ما اولا هدایت فکری و معنوی و بصیرتی کارکنان و خانواده های انتظامی و ثانیا صیانت آنها از آسیب‌های اعتقادی و اجتماعی است تا بتوانند مانند یک مجاهد و رزمنده خستگی ناپذیر به مردم عزیز خدمتگزاری نمایند که خدمت به این مردم بصیر و هوشیار برای همه ما یک توفیق و افتخار است.

وی گفت: همه ما مکلف به این هستیم که از فرصت استثنایی ماه مبارک رمضان استفاده کنیم و خودمان را از لحاظ معنوی بسازیم. آن نیرویی که می خواهد به تعبیر مقام معظم رهبری از ارزش های انقلاب و نظام اسلامی حراست و پاسداری نماید باید اول خودش را اصلاح نماید تا بتواند در دیگران اثرگذار باشد. حتی از این روزهای آخر ماه شعبان هم باید بهره برد و خود را بیشتر به خدا نزدیک کرد.
حجت‌الاسلام و المسلمین ادیانی افزود: نقل است که در این روزهای آخر ماه شعبان اباصلت هروی به محضر آقا امام رضا (ع) شرفیاب شد و امام(ع) به ایشان فرمود: ای اباصلت ماه شعبان بیشترش گذشت و این جمعه آخر آن است، پس آنچه از اعمال خیر که در این ماه در انجام آن کوتاهی کرده ‏ای در این چند روزی که باقی مانده تدارک کن، و بر تو باد به انجام آنچه به حال تو مفید است و ترک آنچه برای تو فایده‏ ای ندارد، و دعا و استغفار و تلاوت قرآن را افزون کن، و از گناهان و نافرمانی هایت به‏ سوی خدا بازگرد و توبه نما، تا ماه خدا به تو رو کرده باشد در حالی که تو با خدایت اخلاص ورزیده باشی، و امانتی بر گردن خود باقی مگذار مگر آنکه آن را ادا کنی، و نیز در دلت کینه هیچ مؤمنی نباشد مگر اینکه آن را از دل بیرون کنی. و هیچ گناهی را که مرتکب بوده ‏ای وامگذار مگر آنکه آن را رها کرده و از آن دوری گزینی، و از خداوند پروا داشته باش، و در امور نهان و آشکارت بر او توکّل و اعتماد کن، و هر کس بر خدا توکّل کند همانا خداوند او را کافی است، زیرا خداوند کار خود را به انجام میرساند، و برای هر چیز اندازه‏ای قرار داده است، و در باقی‏مانده این ماه زیاد این ذکر را بگو: «اللّهم إن لم تکن قد غفرت لنا فی ما مضی من شعبان فاغفر لنا فیما بقی منه». (یعنی: پروردگارا! اگر تاکنون در این ماه ما را نبخشیده ‏ای، پس از تو میخواهیم که در باقیمانده این ماه ما را ببخشی و بیامرزی). زیرا خداوند تبارک و تعالی در ماه شعبان مردم بسیاری را به جهت احترام ماه مبارک رمضان از آتش آزاد می‏کند.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی در پایان گفت: سید اعمال در ماه مبارک شعبان استغفار است و ابزار و سلاح ما برای تقرب به خداوند انس با قرآن و دعا و نماز و استغفار است. همه این اعمال و مراقبت ها برای این است که انسان با آمادگی و تزکیه نفس وارد ماه مبارک رمضان بشود و از فیوضات بی شمار این ماه بهره ببرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha