جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
دانشگاه قم

حوزه/ با حضور مسئولان و اساتید دانشگاه قم از کتاب مجموعه مقالات همایش بین المللی حقوق بین الملل و مخاصمات مسلحانه در منطقه و شماره اول مجله ایرانی حقوق بین الملل و تطبیقی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین شریفی، رئیس دانشگاه قم در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین و اعضای هیات علمی دانشکده حقوق و گروه حقوق بین الملل گفت: دانشکده حقوق جایگاه ویژه ای در دانشگاه برخوردار است و از بعد تاریخی نیز از علل تاسیس دانشگاه قم تربیت قضات است.

وی افزود: از جهات اثباتی و ثبوتی نیز دانشکده حقوق جایگاه ویژه ای در دانشگاه دارد هم از نظر حضور اساتید مجرب و متخصص و هم از بعد برگزاری نشست‌های علمی و هم انتشار مجلات و کتب تخصصی رشته حقوق که می تواند الگوی مناسبی برای سایر دانشکده ها باشد.

رئیس دانشگاه قم ادامه داد: نشریات علمی برای هویت گروه های آموزشی بسیار مهم است و اگر این نشریه به زبانهای غیر فارسی نیز باشد در راستای بین المللی سازی دانشگاه است، همچنین همایش‌های بین‌المللی نیز باید در دستور کار دانشکده ها قرار گیرد.

در ادامه این نشست فضائلی مدیر گروه حقوق بین الملل دانشگاه قم با اشاره به تاریخچه تشکیل این گروه گفت: این گروه از بدو تاسیس اقدامات مهمی را در سطح دانشگاه و در سطح کشور انجام داده است که مهمترین آنها عبارتند از: جذب نیرو ها و اساتید جوان متخصص و متعهد، دومین اقدام برگزاری دوره های آموزشی در قالب نشست ها، کارگاه ها و همایش های داخلی و بین المللی است. همچنین مشارکت در بازنگری سرفصل های درسی که از مهرماه سال جاری اجرا شد از دیگر اقدامات این گروه است و دروس جدیدی نظیر ایران و حقوق بین الملل و فلسطین و حقوق بین الملل با تلاش دانشکده حقوق دانشگاه قم در آن گنجانده شد. همچنین اقدام دیگر موثر گروه حقوق بین الملل دانشگاه قم راه اندازی مجله ایرانی حقوق بین الملل و تطبیقی به زبان انگلیسی است.

در ادامه قاسمی معاون آموزشی دانشگاه قم نیز با اشاره به دستاوردهای علمی بالای گروه حقوق بین الملل دانشگاه گفت: گروه حقوق بین الملل در عرصه علمی و هم در عرصه عملی به کشور کمک کرده است و دستاوردهای مثبتی نیز داشته است و ان‌شاءالله با حمایت ریاست دانشگاه این دستاوردها ادامه خواهد داشت.

شبیری زنجانی رئیس دانشکده حقوق نیز در این نشست با بیان اینکه ۷ مجله تخصصی در دانشکده حقوق راه اندازی شده است گفت: ۲ نشریه حقوق بین الملل زبان‌های انگلیسی و عربی در گروه حقوق بین المللی دانشگاه قم راه اندازی شده است.

در ادامه این نشست فراهانی معاونت پژوهشی و فناوری دانشگاه قم نیز گفت: سیاست کلی دانشگاه در حوزه پژوهش، سرآمدی علمی و رفع نیازهای کشور است که همه گروه های آموزشی ملزم به انجام این سیاست کلی هستند و شعار هر گروه یک مجله و هر سال یک همایش به آنها ابلاغ شده است و دانشکده حقوق تنها دانشکده ای است که این شعار را محقق کرده است.

محمدعلی حاجی ده آبادی رئیس گروه همکاری های علمی و بین المللی دانشگاه قم نیز در این همایش ضمن تحسین گروه حقوق بین الملل و با اشاره به اهتمام ویژه رئیس دانشگاه در بین المللی سازی دانشگاه قم گفت: برای بین المللی سازی دانشگاه باید یک الگوی جامع پژوهشی تعریف شود و همچنین چاپ و انتشار نشریات و کتب به زبان های دیگر نیز می بایست مورد توجه قرار گیرد.

در انتهای این نشست ضیایی، عضو هیئت علمی حقوق حقوق بین الملل دانشگاه قم با اشاره به اینکه سامانه مجله ایرانی حقوق بین الملل و تطبیقی فعال شده است گفت: این نشریه دارای ۱۳ هیئت ‌تحریریه می باشد که چهار نفر از آنها خارجی هستند، همچنین ۱۵ عضو هیئت مشورتی نیز حضور دارند که ۱۴ نفر از آنها از کشورهای دیگر می باشند. ‌

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha