یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امیربهاالدین علایی نژاد، مدیر گروه علمی تحقیقات زودبازده موسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی

حوزه/به کوشش مؤسسه موضوع شناسی احکام فقهی، نمایندگان ۱۱ تن از مراجع معظم تقلید و رئیس دفتر مقام معظم رهبری در قم از نزدیک با نحوه رؤیت هلال ماه رمضان آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام امیربهاالدین علایی نژاد، مدیر گروه علمی تحقیقات زودبازده موسسه موضوع‌شناسی احکام فقهی، شامگاه چهارشنبه دوم فروردین ۱۴۰۲ در نشست استهلال ماه رمضان ۱۴۴۴ در سخنانی اظهار کرد: نمایندگان بیوت ۱۱ تَن از مراجع تقلید در جریان چگونگی رؤیت هلال ماه رمضان توسط ستاد استهلال دفتر رهبر معظم انقلاب قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه در سال‌های قبل این جلسه خیلی مورد استقبال مراجع و بیوت این بزرگان و فقیهان قرار گرفت، ادامه داد: نمایندگان مراجع از نزدیک با کار رصدگران و نوع رویت هلال آشنا می‌شوند.

مدیر علمی موسسه موضوع‌شناسی در ادامه خاطرنشان کرد: هلال ماه رمضان امشب دوم فروردین‌ماه در ۲ نقطه از جمله شهرضا در استان اصفهان و لارستان در استان فارس، با چشم عادی، همچنین در بیرجند مرکز استان خراسان جنوبی و مناطق دیگری از کشور، هم با چشم مسلح و تلسکوپ و هم با چشم غیرمسلح دیده شد.

حجت الاسلام علایی‌نژاد تصریح کرد: کیفیت رؤیت پذیری هلال ماه‌های رمضان و شوال را نمایندگان مراجع مشاهده کردند.

وی همچنین یادآور شد: در این نشست، حجت‌الاسلام و المسلمین سید عبدالفتاح نواب سرپرست حجاج ایرانی و نماینده رهبر معظم انقلاب در سازمان حج و زیارت، همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محمود محمدی عراقی رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و نمایندگان دفاتر مراجع تقلید آیات سید علی سیستانی، ناصر مکارم شیرازی، سید موسی شبیری زنجانی، حسین نوری همدانی، جعفر سبحانی، جوادی آملی و حسین مظاهری حضور داشتند، و رؤیت هلال ماه رمضان هم با چشم عادی و هم با چشم مسلح مسجل شد، و مورد تایید این آقایان قرار گرفت، و لذا امروز پنجشنبه سوم فروردین‌ماه به طور قطعی نخستین روز از ماه مبارک رمضان است.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha