دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
شهاب مرادی

حوزه/ خطیب حرم مطهر رضوی گفت: رمضان ماه کرامت خداوند است و در این ماه خداوند کرامت را به بندگان خود هدیه می کند و باید سعی کنیم که بهترین استفاده را از این کرامت الهی داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام شهاب مرادی، طی سخنانی در رواق بزرگ امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی، با اشاره به خطبه شعبانیه پیامبر اکرم (ص) بیان کرد: ماه مبارک رمضان از بهترین ماه ها و ماهی سراسر برکت، رحمت و مغفرت است.

این کارشناس رسانه ملی تصریح کرد: ایام و ساعت این ماه از بهترین ایام و ساعات است و در این ماه مبارک ما به میهمانی خداوند دعوت شده ایم.

وی افزود: رمضان ماه کرامت خداوند است و در این ماه خداوند کرامت را به بندگان خود هدیه می کند و باید سعی کنیم که بهترین استفاده را از این کرامت الهی داشته باشیم.

حجت الاسلام مرادی عنوان کرد: رمضان ماه دعا و مناجات با خداوند است و در این ماه باید بسیار در حق خود و دیگران دعا کنیم و در دعا کردن و طلب خیر از خداوند بخل نورزیم و برای همه انسان ها از خداوند خیر و نیکی طلب کنیم.

وی ابراز کرد: ادعیه بسیاری برای روزها و شب های ماه مبارک رمضان وارد شده که یکی از بهترین دعاهای این ماه دعای ابوحمزه ثمالی است که این دعا در واقع یک گنجینه معنوی محسوب می شود.

خطیب حرم مطهر رضوی اظهار داشت: خوب است که با دعاهای این ماه مبارک مانوس شویم و فرازهایی از دعای ابوحمزه ثمالی و یا دیگر دعاها و مناجات های این ماه را در طول شبانه روز زیر لب زمزمه کنیم که این امر در مانوس شدن ما با دعا تأثیر بسزایی دارد.

وی بیان کرد: نفس های انسان مؤمن در این ماه تسبیح و خواب او عبادت است بنابراین شقی و بدبخت کسی است که با وجود این همه فیض در این ماه گناهانش بخشیده نشود و مورد رحمت و مغفرت الهی قرار نگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha