دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین نکونام

حوزه / امام جمعه شهرکرد گفت: مهار تورم، امسال در کنار تولید و توسعه اقتصادی مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفت و از دولت مردان خواسته شد که این مهم را مورد توجه قرار دهند، که معمولاً این نامگذاری‌ها برای باز کردن گره‌های کور جامعه است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شهرکرد، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه شهرکرد، اظهار داشت: مهار تورم، امسال در کنار تولید و توسعه اقتصادی مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفت و از دولت مردان خواسته شد که این مهم را مورد توجه قرار دهند، که معمولاً این نامگذاری‌ها برای باز کردن گره‌های کور جامعه است.

امام جمعه شهرکرد افزود: مشکلات اقتصادی گره‌ کور جامعه امروز است که باید میان درآمد و هزینه آن‌ها تعادل برقرار شود و تولید یکی از پایه‌های این تعادل است که لازمه آن توجه به تولیدات داخلی است.

مردم و مسئولان در تقویت جمهوریت نقش بسیار مهمی دارند

وی با اشاره به اینکه تقویت انقلاب اسلامی مورد توجه مقام معظم رهبری قرار گرفت، ادامه داد: دو بخش مردم و مسئولان در تقویت جمهوریت نقش بسیار مهمی دارند که با رفتار درست و رفعت، امید را باید در مردم تزریق کرد و این امر خود موجب تقویت جمهوری اسلامی خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری بیان کرد: نظام جمهوری اسلامی، روی مواضع خود ایستاده و در همین حال با دیگران تعامل می‌کند و امتیازی در این دولت به کسی داده نشده است.

وی اظهار کرد: قرآن، انسان را از اینکه بر اساس حدس  و گمان تصمیم بگیرد، نهی می‌کند و می‌فرماید تصمیمات باید علمی باشد، یعنی یا عالمانه تصمیم بگیرید یا در انجام امورات از کسی تبعیت کنید که عالم به آن کار است.

حجت‌الاسلام والمسلمین نکونام یادآور شد: اگر جامعه‌ای بخواهد رستگار شود، باید نماز را اقامه کند که این امر در آیات بسیاری از قرآن کریم توصیه شده، البته بین خواندن و اقامه نماز فرق است و آنچه که قرآن از ما می‌خواهد، اقامه نماز است که لازمه آن زنده و پویا نگهداشتن مساجد است.

مانع استقبال جوانان از حوزه‌های علمیه نشویم

امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه سوم فروردین روز تأسیس حوزه علمیه در سال ۱۳۰۱ است، یادآور شد: حوزه علمیه مکتب امام صادق(ع) است که این مکتب جعفری باید تقویت شود و نباید گذاشت مورد هجمه قرار گیرد و مانع استقبال جوانان از حوزه‌ شویم.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: بخشی از حوزه‌های علمیه بحث حکومتی دارند و خیلی‌ها می‌خواهند برخی مسائل را بر پای این لباس بگذارند، در حالی که باید گفت درست است با ضعف‌هایی در کشور روبرو هستیم اما قرار نیست این ضعف‌ها را پای روحانیت و مکتب امام صادق(ع) گذاشت.

امام جمعه شهرکرد، خطاب به والدین طلاب، با بیان اینکه افتخار کنید که شاگردانی تقدیم مکتب امام صادق(ع) نموده‌اید، گفت: امروز لازم است تا هرچه بیشتر برای تقویت حوزه‌های علمیه تلاش کنید.

پایان پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha