دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1077695
۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
حجت الاسلام سید یعقوب طباطبایی، امام جمعه صیدون

امام جمعه شهر صیدون استان خوزستان با اشاره به اینکه مهار تورم و رشد تولید مکمل یکدیگر هستند، گفت: "مدیریت نقدینگی" و "کاهش هزینه ها و وابستگی بودجه کشور از درآمدهای نفتی" از مهم ترین عوامل پیشگیری از تورم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، حجت الاسلام سید یعقوب طباطبایی، امام جمعه شهر صیدون استان خوزستان امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، گفت: سال نو شده است؛ انسان هم جسم و هم روح خود را باید نو و تطهیر کند.

وی بیان کرد: بهترین راهکار برای نو کردن جسم و روح این است که انسان عهد و پیمان ببندد که ۳۶۵ روز سال از خداوند متعال غافل نشود و تقوای الهی را رعایت کند.

امام جمعه شهر صیدون استان خوزستان، اخلاص در طاعات و عبادات را از راه های افزایش تقوای الهی برشمرد و ادامه داد: انسان هر کاریی را می خواهد انجام دهد اخلاص داشته باشد. دشمن اخلاص نیز شیطان می باشد.

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به آیات ۸۲ و ۸۳ سوره ص "قَالَ فَبِعِزَّتِکَ لَأُغْوِیَنَّهُمْ أَجْمَعِینَ/ إِلَّا عِبَادَکَ مِنْهُمُ الْمُخْلَصِینَ"، افزود: براین اساس آمده است که [شیطان] گفت پس به عزت تو سوگند که همگی را جدا از راه به در می برم و مگر آن بندگان پاکدل تو را.

وی با اشاره به اینکه اخلاص در عمل ولو اندک باشد بسیار ارزشمند است، عنوان کرد: نهایت تمام عبادات و طاعات اخلاص در عمل است. مقربان درگاه الهی اگر به مقام بندگی خداوند متعال رسیدند ناشی از اخلاص در عمل می باشد.

امام جمعه شهر صیدون استان خوزستان خاطرنشان کرد: بهترین موقعیتی که می توان درک مناسبی از اخلاص در عمل داشته باشیم، ماه مبارک رمضان است. از پیامبراکرم(ص) روایت داریم هرکسی ۴۰ روز اخلاص در وجود داشته باشد، چشمه های حکمت از وجود او جاری می شود.

حجت الاسلام طباطبایی با بیان اینکه روزه ماه مبارک رمضان از راه های کسب تقوای الهی است، گفت: پیامبراکرم(ص) می فرمایند زکات جسم انسان این است که روزه بگیرد و از جهتی روزه از نماز واجب تر است. غذای اصلی روح انسان تقوای الهی می باشد.

وی با اشاره به اینکه پیامبراکرم(ص) می فرمایند در ماه مبارک رمضان درب های بهشت باز و درب های جهنم بسته می شوند، افزود: خدای ناکرده در این ماه حرمت خداوند متعال شکسته نشود.

امام جمعه شهر صیدون استان خوزستان با اشاره به نامگذاری شعار امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به "مهار تورم و رشد تولید"، عنوان کرد: شعار سال دارای دو جنبه است، نخست مهار تورم بُعد سلبی و رشد تولید نیز بُعد ایجابی آن است.

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به اینکه مهار تورم و رشد تولید مکمل یکدیگر هستند، ادامه داد: "مدیریت نقدینگی" و "کاهش هزینه ها و وابستگی بودجه کشور از درآمدهای نفتی" از مهم ترین عوامل پیشگیری از تورم است.

وی با تأکید براینکه دشمنان به دنبال به زانو زدن ایران اسلامی هستند، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی در حرم مطهر رضوی از جانب رهبری و مردم خطاب به دشمنان فرمودند که هیچ غلطی نمی توانید انجام دهید.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علوی IR ۰۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۵
    0 0
    هر پرداختی از طرف بانک به افراد حقیقی و حقوقی(غیر بانک) با خلق پول از هیچ انجام میگیرد،یعنی از محل دارایی و پس اندازش وام و سود سپرده ها رو نمیده بلکه راسأ همان لحظه با تایپ کیبورد حساب افراد رو شارژ میکنه،این پول جدید که وارد اقتصاد میشه،مالک داره اونم همه مردمی هستند که از این واحد پولی استفاده میکنند،بانک بدون رضایت مردم ان را به اشخاصی وام میده،این عمل عین غصب و تصرف در پولهای مردمه و مسروقه است...قبلا چون اسکناس پول رایج بود برای وام دهی بایس سپرده گذاری در بانک میشد بعد از محل وجوه و اسکناس وام میدادن،الان برعکسه،ابتدا حساب باز میکنی بعد بانک حسابتو با کیبورد تایپ میکنه و این وام به صورت سپرده در حسابت میشینه یعنی سپرده های فعلی همه ناشی از وام دادن بانک هاست...هر وام و سود سپرده ای که داده میشه چون با خلق پول انجام میگیره عین تورم و دزدی از قدرت خرید مردمه