دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
رسانه ها

حوزه/ عضو هیئت علمی جامعه الزهرا(س) گفت: در راستای امیدآفرینی در کشور انتظار می رود که رسانه های جمعی به انتشار پردامنه اخبار اُمیدبخش در جامعه اهتمام ویژه ای داشته باشند.

دکتر زهرا تاجیک در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، اشاره به نام گذاری سال ۱۴۰۲ از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان سال "مهار تورم، رشد تولید" و تأکید معظم له بر لزوم امیدآفرینی در جامعه اظهار داشت: حقیقتاً اگر به عموم مردم و نسل جدید امید داده شود، شاهد تحولات خوبی در کشور خواهیم بود و به لطف الهی حرکت کلی دولت سیزدهم و تلاش های شخص آقای رئیسی نیز در همین راستاست.

وی همچنین افزود: واقعیت آن است که در طول یکی دو سال اخیر، شرکت های دانش بنیان رشد و توسعه خوبی داشته اند به نحوی که بر اساس آمار، شاهد رشد ۹۷ درصدی ایجاد این شرکت ها در کشور بوده ایم و باید بر روی این گونه اخبار امیدآفرین مانور بیشتری از حیث رسانه ای داده شود.

وی در ادامه با بیان این که امید، موتور محرکه انسان به سمت رشد و پیشرفت است، گفت: هر چند مشکلاتی از نظر فرهنگی و اقتصادی در جامعه داریم، اما امیدآفرینی باعث تقویت انگیزه ها و نیز تقویت وحدت و انسجام اجتماعی می شود، کما این که نشانه های این امید را انسان در حضور با نشاط و گسترده مردم در تجمعات ملی و مذهبی و برنامه های مختلف مشاهده می کند.

استاد حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد: آن چه مهم است این که باید با همدلی و امید به آینده مشکلات را حل کنیم و بدانیم که برخلاف القائات دروغین دشمن، آینده کشور بسیار روشن است.

وی بیان داشت: در مقابل تلاش مستمر دشمن و رسانه های وابسته به آن که به دنبال پمپاژ نااُمیدی در کشور ما هستند، کسانی که تریبون و یا رسانه ای در اختیار دارند باید در این زمینه فعال تر شده و به اخبار مثبت و امیدبخش ضریب بیشتری بدهند.

تاجیک گفت: در ماه های اخیر، تولید و پخش سرود و نماهنگ ویژه کودکان و نوجوانان در رسانه ملی حقیقتاً در ایجاد امید و انگیزه بین نسل جدید بسیار مؤثر بوده است و این را هم بدانیم که ما از حیث منابع دینی، دستمان پر است و باید از این گنجینه ای که در اختیار داریم به خوبی استفاده کنیم.

وی افزود: امید به رحمت الهی و عنایات خاصه پروردگار عالم را انسان در این کشور می بیند و این هم قطعاً از معجزات است، منتهای مراتب کار دشمن و رسانه های آن این است که جوانان را فریب داده و در مسیرهایی قرار دهد که مطابق با واقعیت کشور نیست.

وی در خاتمه گفت: از سوی دیگر در سال جدید باید به وضع محرومان رسیدگی مضاعف شده و توجه دولت بیش از پیش به این قضیه معطوف شود، چه آن که انصافاً نیز در جای جای کشور ما حتی روستاهای دورافتاده فعالیت های خدمت رسانی خوبی صورت گرفته و می گیرد و ما باید بتوانیم این ها را به درستی رسانه ای کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha