دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله سید علی شفیعی

آیت الله شفیعی با تأکید براینکه بایستی قدر روزه را دانست، تصریح کرد: حرمت ماه مبارک رمضان را باید رعایت کرد و این احترام، احترام خداوند متعال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اهواز، آیت الله سید علی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در جلسه شورای تأمین استان خوزستان با اشاره به آیه ۱۸۵ سوره بقره «شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ» اظهار کرد: ماه رمضان که قرآن در آن نازل شده برای هدایت مردم و دارای بینات و فرقان است.

وی با بیان اینکه خداوند متعال مسلمین و مؤمنین را دو نوع خطاب می کند، افزود: نخست "یا ایها الناس" که معمولا در مسائل مربوط به خلقت انسان و جنبه عام دارد. دوم نیز "یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا"، هنگامی که خطاب به مسلمین از جنبه ایمانی می شود و نوعا ناظر به احکام فقهی و این ناشی از احترام و محبتی است که خداوند متعال به بندگان خود دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم خطاب به روزه داران می فرمایند که ای اهل ایمان، این روزه ماه مبارک رمضان مطابق با ایمان شما است و بر شما واجب شده مطابق با امت های گذشته.

آیت الله شفیعی با تأکید براینکه بایستی قدر روزه را دانست، خاطرنشان کرد: احترام روزه و ماه مبارک رمضان را باید رعایت کرد و این احترام، احترام خداوند متعال است.

وی با اشاره به اینکه روزه ایام معدود است، ادامه داد: روزه در ماه مبارک دارای سه قسم‌ است، "عام، خاص و خاص الخاص". روزه عام، اجتناب از مبطلات روزه است. روزه خاص، اجتناب انسان از تمام منهیات پروردگار و روزه خاص الخاص نیز بالاترین مرحله روزه می باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha