جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام محمد علی لیالی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و معارف اسلامی تصریح کرد: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری ما اگر می خواهیم که اقتصادمان کارآمد شده و بر مشکلات غلبه کنیم، لازمه اش تقویت رویکرد مردمی در این زمینه است.

حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی لیالی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در بحث نام گذاری سال جاری به عنوان سال"مهار تورم، رشد تولید" اظهار داشت: مقام معظم رهبری در بیانات نوروزی امسال از جمله اصلی ترین راهکارهای مهار تورم و رشد تولید را مردمی کردن اقتصاد و بهره گیری حداکثری از ظرفیت عظیم مردم در این زمینه عنوان کردند.

وی افزود: نه تنها در عرصه اقتصاد بلکه در هر زمینه و عرصه ای هر جا که ما از ظرفیت مردم و جوانان به درستی بهره برده ایم موفق بوده ایم و لذا امروز هم برای غلبه بر مشکلات می بایست از همین ظرفیت ها به شکل حداکثری استفاده نماییم.

وی همچنین گفت: از سوی دیگر باید توجه داشت که تجربه نشان داده که اقتصاد دولتی پاسخگو نیست به همین خاطر ما باید زمینه تقویت اقتصاد دولتی و تعاونی را فراهم کرده و نیز از کارگاه های زودبازده و کوچک به شکل واقعی در راستای شکوفایی اقتصادی و ایجاد اشتغال حمایت کنیم.

استاد حوزه و دانشگاه همچنین خاطرنشان کرد: بر اساس رهنمودهای مقام معظم رهبری، یکی از مشکلات جدی جامعه ما وجود اسراف و تبذیر است و به همین خاطر معظم له خواستار توجه مردم و مسئولان به اعتدال در مصرف و پرهیز از اسراف شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha