شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
تصاویر/ اقامه نماز جمعه شهرستان چهاربرج

حوزه/ حجت الاسلام جلالی به سخن‌پراکنی‌ها و فعالیتهای تحریک‌کننده الهام علی‌اف و مقامات دولت باکو اشاره کرد و گفت: توطئه‌های صهیونیست‌ها محکوم به شکست است و ایران اسلامی هیچگاه اجازه تعدی به خطوط قرمز خود را نخواهد داد و صبر راهبردی ایران به خاطر مردم آذربایجان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از ارومیه، حجت الاسلام اصغر جلالی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته چهاربرج استان آذربایجان غربی با اشاره به توطئه های دشمنان علیه نظام و انقلاب اسلامی، اظهار کرد: دشمنان تصور کردند با توطئه‌های رنگارنگ می‌توانند آرمان‌ها و اهداف نهضت مردم را به شکست بکشانند و در این راستا تلاش همه‌جانبه برای تضعیف انقلاب و ضربه زدن به ایران را شروع کرده اند.

امام جمعه چهاربرج افزود: توطئه های اخیر دشمنان نیز تازگی نداشته و در گذشته ایران از این مسایل زیاد دیده و تجربه های زیادی را کسب کرده است.

وی با بیان اینکه دشمنان در گذشته برای حمله به استقلال و تمامیت ارضی کشور اقداماتی انجام دادند، گفت: آنها زمانی گروه‌های تجزیه‌طلب را تجهیز کرده و بعد از رژیم بعثی عراق در جنگ هشت ساله و تمام‌عیار نظامی علیه ایران، پشتیبانی کردند.

حجت الاسلام جلالی تصریح کرد: زمانی با ترور دانشمندان برجسته، پیشرفت‌های علمی ایران را نشانه گرفتند و به مقابله با عزم دانشجویان و اساتید ایرانی برای آبادی کشور برخاستند اما این کینه‌ورزی‌ و دشمنی‌ها نتوانست مسیر استقلال‌خواهانه ملت را متوقف و مانع رشد علمی و حفظ ثبات و امنیت ایران عزیز شود.

امام جمعه چهاربرج اظهار کرد: در دهه اخیر نیز جبهه استکبار و در رأس آنها آمریکا، برای مهار قدرت روزافزون جمهوری اسلامی عرصه معیشت مردم و اقتصاد را آماج توطئه‌های خود قرار داد و با ابزار تحریم برای اعمال فشار اقتصادی حداکثری بر کشور، از هیچ اقدامی چشم‌پوشی نکرد اما این سیاست هم به اعتراف خود مقامات رژیم آمریکا شکست مفتضحانه‌ای خورد.

وی استقلال اقتصادی را یکی از مهم‌ترین و اولویت‌دارترین اقدامات در گام دوم انقلاب برشمرد و گفت: بعد از استقلال سیاسی، یکی از مهم‌ترین کارها در گام دوم انقلاب، تحقق استقلال اقتصادی است؛ استقلال اقتصادی، یعنی ملّت و کشور، در تلاش اقتصادی خود روی پای خود بایستد و به کسی احتیاج نداشته باشد.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه استقلال اقتصادی، افزود: رشد تولید، منجر به مهار تورم و در نتیجه آن حل مشکل اشتغال و استحکام استقلال داخلی و ناامیدی و یاس برای دشمن می شود.

خطیب نماز جمعه چهاربرج با بیان اینکه در موضوع اقتصاد، هم پیشرفت ها و موفّقیّت ها و دستاوردها داشته ایم و هم ضعف‌ها، تصریح کرد: در نگاه اول در این زمینه که نگاه انقلابی است؛ به دستاوردها نگاه کنیم، بفهمیم که ما توانش را داریم و با همان همّتی که این‌ها را به‌دست آوردیم، این ضعف‌ها را هم با همان همت برطرف خواهیم کرد.

وی افزود: نگاه دوم نیز که نگاه ارتجاعی است، این که بنشینیم و دست روی دست بگذاریم، هِی نق بزنیم یا فریاد علیه این وضع بزنیم، یا ضعف‌ها را با صدای بلند، چند برابر بزرگ کنیم؛ که این نگاه درست نیست.

حجت الاسلام جلالی با تاکید بر اینکه باید نگاه ما نگاه انقلابی باشد نه نگاه ارتجاعی، گفت: باید توجه داشت ما داریم به طرف قله می رویم که این حرکت زحمت دارد.

امام جمعه چهاربرج به راهکارهایی برای رشد و تقویت تولید ملی اشاره کرد و افزود: مردمی‌سازی اقتصاد، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، مبارزه اساسی با فساد و موارد دیگر از جمله این راهکارها است که امیدواریم قوای سه گانه و شرکت‌های خصوصی و مردم فهیم ایران اسلامی گوش به فرمان ولایت، دست در دست هم دهند و کشور عزیزمان ایران را از این بحران عبور دهند.

وی در ادامه به سخن‌پراکنی‌ها و فعالیتهای تحریک‌کننده الهام علی‌اف و مقامات دولت باکو اشاره کرد و افزود: توطئه‌های صهیونیست‌ها محکوم به شکست است و ایران اسلامی هیچگاه اجازه تعدی به خطوط قرمز خود را نخواهد داد و در این مقطع و به علت پیوندهای عمیق دینی و مذهبی و تاریخی و فرهنگی و اجتماعی با سرزمین آذربایجان و مردم عزیز این سرزمین، بنای خود را بر صبر راهبردی گذارده است.

حجت الاسلام جلالی به فرارسیدن روز ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی اشاره و اظهار کرد: روز ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی یکی از مهم‌ترین و تاریخی‌ترین روزهای انقلاب اسلامی است و امام خمینی(ره) از آن به عنوان عید یاد کرده اند و این روز را گرامی می‌داریم.

امام جمعه چهاربرج به سالروز وفات حضرت خدیجه کبری(س) اشاره کرد و گفت: حضرت خدیجه(س)، همسر اول مؤمن به اسلام، اول حامی پیامبر اسلام، مادر بی‌نظیرترین زن تاریخ بشر و تاریخ اسلام و ام‌الزوجه امیر اسلام و ام المومنین و ام الائمه(ع) است.

وی با اشاره به شخصیت والای حضرت خدیجه(س)، افزود: یکی از مصادیق الگویی حضرت خدیجه(س) و حضرت زهرا(س) در مساله حجاب است و الگوی زنان ما چنین زنانی بوده و هست و خواهد بود به حول قوه الهی و همت مردم متدین ایران اسلامی،مردم نخواهند گذاشت که غرب ، الگوهای خود را بر زنان ما تحمیل کنند.

حجت الاسلام جلالی با بیان اینکه امروز مسأله بی حجابی به عنوان ابزار دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی شده است، تصریح کرد: این قضایا شاخه‌ای دیگر از جنگ ترکیبی است که دشمن بصورت کارشناسانه وارد شده است و در این زمینه سرداران عرصه فرهنگی باید عملیاتی طراحی کرده و فرزندان عزیزمان که گرفتار این جنگ ترکیبی شده اند را آزاد کنند.

امام جمعه چهاربرج، «اقناع» نسل جوان را مؤثرترین راهبرد در بهبود وضعیت حجاب برشمرد و افزود: دشمن همچون گذشته درگیر محاسبات غلط ناشی از عدم اشراف بر عمق دلدادگی همه آحاد مردم و خصوصا دختران این سرزمین به احکام الهی و اولیاء دین است.

وی در پایان گفت: در کنار هر اقدامی از طرف دولت، وظیفه اصلی بر عهده طیف عظیم جامعه متدینین است تا امر ضروری و شرعی "امر به معروف و نهی از منکر" را با رعایت اصول حاکم بر جامعه، که جزء دین است را نهادینه کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha