جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 1078819
۱۲ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲
روز طبیعت

حوزه/ سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گفت: ۲۳ پایگاه شهری و ۱۹ پایگاه جاده ای در قم برای روز طبیعت در حالت آماده باش کامل هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، عزت اله بهزادی نیا سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان امروز در گفت و گو با خبرنگاران به تمهیدات اورژانس برای پوشش روزهای پایانی تعطیلات نوروزی به ویژه روز سیزدهم فروردین ماه اشاره کرد و اظهار داشت: اورژانس قم برای روز طبیعت تمهیدات ویژه ای اندیشیده است.

وی افزود: ۲۳ پایگاه شهری و ۱۹ پایگاه جاده ای در قم برای روز طبیعت در حالت آماده باش کامل هستند.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان بیان کرد: برای محورهای کهک، نیزار، جعفریه، کوه سفید و دستجرد استقرار آمبولانس را خواهیم داشت و در صورت نیاز پرواز بالگرد در محورهای یاد شده انجام می پذیرد.

بهزادی تصریح کرد: همچنین علاوه بر موارد ذکر شده ۶ دستگاه موتورلانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس اورژانس در محل بوستان های داخل شهر به صورت ستادی جهت ارائه خدمات به همشهریان عزیز در حال آماده باش خواهند بود.

وی ادامه داد: ۴۲ پایگاه درون شهری و جاده ای و در صورت نیاز یک فروند بالگرد هوایی کلیه محورهای شهری و مواصلاتی را پوشش کامل خواهند داد.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان گفت: در مجموع بیش از ۱۰۰ نفر از نیروهای پرتلاش اورژانس به همشهریان عزیز قمی و مسافران و زائران ارائه خدمات خواهند داشت.

بهزادی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بخش مهمی از تصادفات درون شهری مربوط به روز طبیعت، به تصادفات چند سرنشین موتور سیکلت برمی گردد؛ از همشهریان عزیز درخواست می کنیم برای رفتن به طبیعت از سوار کردن چند سرنشین موتور جداً خودداری کنند.

بوستان‌های شهر قم در روز طبیعت تعطیل نیستند

همچنین پیام جوادیان مدیرعامل سازمان پارک و فضای سبز شهرداری قم امروز در گفت وگو با خبرنگاران با اعلام آمادگی کامل بوستان‌های شهر قم برای پذیرایی از شهروندان در روز طبیعت، اظهار داشت: امکانات لازم به‌منظور استفاده شهروندان از محیط بوستان‌ها ایجاد شده و از خانواده‌های برای شرکت در پویش بزرگ افطاری در طبیعت دعوت می‌کنیم تا ضمن حضور در بوستان‌ها روزه‌های خود را نیز در دامان طبیعت افطار نمایند.

وی در توضیح برخی محدودیت‌های اعلام شده در فعالیت بخش‌های خدماتی بوستان‌های شهر گفت: با توجه به تقارن ایام نورانی ماه مبارک رمضان با ایام نوروز در سال جاری و لزوم حفظ شأن و منزلت این ایام و براساس تصمیمات متخذه در مدیریت ارشد استان و همچنین قرارگاه ۱۹ دی و تأکید دستگاه محترم قضایی، در راستای رعایت شأن و منزلت ماه مبارک رمضان و روزه‌داران ساعات فعالیت واحدهای خدماتی بوستان‌های سطح شهر از ساعت ۱۶ لغایت ۴ بامداد تعیین شده است.

مدیرعامل سازمان پارک و فضای سبز شهرداری قم پیشگیری از هر گونه هنجارشکنی در ایام ماه مبارک رمضان را از جمله رویکردهای این تصمیم دانست و تصریح کرد: علی‌رغم پیش‌بینی مایحتاج شهروندان و مراجعین به بوستان‌های سطح شهر در این ایام، فعالیت بخش‌های خدماتی صرفاً از ساعت ۱۷ تا سحرگاه روز بعد اعلام و ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: هرگونه فعالیت و خدمات‌رسانی در خارج از ساعات اعلامی غیرقانونی است.

جوادیان همچنین از اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، پویش‌های خانوادگی و مسابقات متنوع و مفرح در بوستان‌های سطح شهر خبر داد و گفت: این ویژه‌برنامه‌های فرهنگی نیز از ساعت ۱۶ تا ۴ بامداد برگزار خواهد شد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha