دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
فرحزاد

حوزه/ سخنران حرم بانوی کرامت گفت: لازم است در جامعه نام و راه و رسم بانوی بزرگوار اسلام حضرت خدیجه سلام الله علیها زنده و ادامه داده شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام و المسلمین فرحزاد در یازدهمین روز از ماه رمضان در بانوی کرامت گفت: اکثر انسان‌ها در روز قیامت میزان اعمال حسنه آن‌ها سبک و خفیف است و نمی توانند از آتش جهنم عبور نمایند.

وی افزود: در سه شب قدر سه بار دعای جوشن کبیر قرائت می شود که مجموعا سه هزار بار اسامی خداوند ندا داده می شود و ۳۰۰ مرتبه نیز دعای خلاصی از آتش جهنم قرائت می شود که نشان دهنده این است همه ما گرفتاریم و نیاز به لطف و عنایت خداوند داریم و بدون کمک خداوند امکان خلاصی از آتش جهنم نخواهیم داشت.

استاد حوزه علمیه قم خاطر نشان کرد: طبق فرموده نبی گرامی اسلام کسانی که در ماه مبارک رمضان ذکر شریف صلوات را بسیار بر زبان جاری سازند باعث می‌شود میزان حسنات انسان در روز قیامت سنگین شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد تاکید کرد: این ایام متعلق است به ام‌المومنین حضرت خدیجه سلام الله‌علیها که تجلیل از این بانو قطعا خدا و رسول خدا و حضرات معصومین را خشنود خواهد کرد.

وی یادآور شد: بهترین شب ها شب قدر است و هیچ شکی در آن نیست و یک سوره قرآن به طور مستقل در رابطه با شب قدر نازل شده و تنها یک چشمه شب قدر این است که از هزار ماه بهتر و افضل است.

سخنران حرم بانوی کرامت در ادامه گفت: ملائکه و روح در شب قدر بر زمین نازل می شوند و به عبارت دیگر آسمانیان بر زمین می آیند و تا طلوع صبح از سوی فرشتگان فقط ذکر سلام است که مفسرین در خصوص «سلام» مطالبی مهمی دارند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد خاطر نشان کرد: یکی از اسامی خداوند «سلام» است و بهشت نیز«دارالسلام» و شاید بتوان گفت در شب قدر تمام رحمات الهی تا طلوع صبح بر سر زمینیان فرود می آید.

سخنران حرم بانوی کرامت تاکید کرد: هفدهم ماه مبارک رمضان شب معراج نبی گرامی اسلام است و بیشترین سفارش هم در شب معراج در خصوص ولایت حضرت علی‌علیه‌السلام است و رسول گرامی اسلام تنها پیامبری بودند که معراج داشتند.

وی یادآور شد: زمانیکه رسول خدا از معراج برگشتند جبرئیل به رسول خدا فرمودند خداوند را به حضرت خدیجه سلام الله‌علیها «سلام» فرستاده اند و شما به ایشان این سلام را ابلاغ نمایید.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد اظهار داشت: نبی خدا همواره شکرگزار درگاه الهی بودند بابت اینکه خداوند چنین بانویی بزرگوار را به حضرت عنایت داشته اند به همین خاطر ما باید در جامعه نام مبارک حضرت خدیجه سلام الله علیها را زنده و راه و رسم این بانو را ادامه بدهیم.

سخنران حرم بانوی کرامت خاطر نشان کرد: رسول گرامی اسلام همواره به وجود این بانو افتخار می کردند و بعد از رحلت ایشان نیز در فراغ حضرت خدیجه سلام الله علیها اشک می ریختند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha