جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 1079028
۱۴ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۸
شعار سال

حوزه/ بهاری دیگر از راه رسید و سال جدید ایرانیان آغاز شد و سال ۱۴۰۱ با همه کامیابی ها و ناکامی ها به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری حوزه از شیراز، سالی که اگرچه در کارنامه مسئولان تلاش و همتی مضاعف برای رفع مشکلات کشور ثبت شد و بارقه امید به آینده را روشن کرد اما بیماری مزمن تورم و گرانی همچنان درمان نشده و مشکلات حوزه خودرو و مسکن و تلاطم بازار سکه و ارز همچنان مردم را آزار می دهد و اکنون فصلی نو آغاز شده و لازم است مردم و مسؤلان قدم های بلندتری برای رفع مشکلات کشور و حرکت در مسیر عزت، عظمت و استقلال بردارند.

در این میان مقام معظم رهبری در هشتمین سال متوالی، سال ۱۴۰۲ را نیز با شعاری اقتصادی نامگذاری کردند که نشان دهنده اهتمام ایشان به مسائل اقتصادی و معیشتی مردم با محوریت راهبردهای اقتصاد مقاومتی است.

اگرچه اولویت دادن به مساله اقتصاد نافی برنامه ریزی و اقدام در مسائل فرهنگی نیست و مبلغان دینی بر اساس رسالت ذاتی خود با روش های نوین و محتوای اصیل و فاخر وظیفه تبیین و ترویج معارف دینی و نهادینه کردن فرهنگ اصیل اسلامی به ویژه با اولویت آسیب های فرهنگی و اجتماعی را بر عهده دارند اما وظیفه پیگیری تحقق شعار سال هم می تواند در کار ویژه روحانیت و به خصوص مبلغان عزیز قرار بگیرد.

پرواضح است که مخاطبان اولیه شعار «مهار تورم، رشد تولید» مسئولان دولتی و کارگزاران اقتصادی کشور هستند اما ضرورت همراهی مردم در تحقق اهداف این نامگذاری نیز از کسی پوشیده نیست .

در این میان شاید بتوان وظیفه مبلغان در رابطه با تحقق شعار سال و پیگیری مسائل اقتصادی و همراه کردن جامعه با اهداف مورد نظر مقام معظم رهبری را در ضمن اقدامات زیر اولویت گذاری نمود:

ترویج گفتمان«تولید ملی» و تبدیل آن به مطالبه عمومی و اجتماعی از مسئولان اقتصادی کشوری، استانی و شهرستانی

ارزش گذاری مصرف کالای ایرانی و بیان فوائد حمایت از تولید ملی در چرخه رشد اقتصادی کشور با استفاده از ظرفیت های تبلیغی مثل ظرفیت منبر و برگزاری همایش و نشست های مربوطه.

نهادینه کردن فرهنگ ساده زیستی، قناعت و دوری از تجمل گرایی از طریق بیان معارف دینی و تشویق الگوهای ساده زیستی.

پیگیری مشکلات اقتصادی در منطقه تبلیغی و تلاش جهت رفع موانع اشتغال جوانان از طریق ساماندهی مردم و تعامل با مسئولان مربوطه.

ترویج و تقویت فرهنگ کار و فرهنگ تولید از طریق شناسایی و فعال کردن ظرفیت های کشاورزی و کارگاهی مناطق تبلیغی.

تأسیس مؤسسات خیریه و حمایت از آنها در جهت کارآفرینی و تولید محصولات بومی مرغوب متناسب با معیارهای ایرانی اسلامی

معرفی عوامل احتکار اقلام ضروری و اخلالگران اقتصادی به نهادهای مربوطه و تحذیر مردم از همکاری با آنها.

مبلغان محترم با توجه به جایگاه مردمی خود می توانند در فرهنگ سازی سبک زندگی اسلامی و محورهای مختلف آن در عرصه هایی چون خانواده متعالی، زیست عفیفانه، فرزندآوری و تحقق نامگذاری های سال بر مبنای منویات مقام معظم رهبری دام ظله، مردم مسلمان ایران را در تحقق آرمان های والای انقلاب راهبری نمایند.

محمد استوار میمندی

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha