دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
احمدحسین فلاحی

حوزه/ نماینده مردم همدان در مجلس گفت: دستگاه‌های مختلف در موضوع تأخیر در پرداخت حقوق فرهنگیان کوتاهی کردند که باید به این موضوع توجه کرد، نباید وزیر به تنهایی قربانی شود. چرا پیش از عید برای این موضوع با وجود اینکه رئیس جمهور دستور داده بود، تدبیر لازم انجام نشد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، حجت الاسلام احمد حسین فلاحی، در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱۵ فروردین) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: آموزش و پرورش، وزارتخانه‌ای فراموش شده است که باید با دقت بیشتری به آن توجه شود، این در حالی است که با این تعداد عائله‌مندی به آن کمترین توجه می‌شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با استناد به ماده (۲) آیین‌نامه داخلی مجلس افزود: مجلس به این موضوع خیلی دیر ورود کرد، مجلس باید ۲۰ روز پیش یعنی قبل از عید به این موضوع ورود می‌کرد که این اتفاقات نیفتد، در حالی که روز گذشته جلسه‌ کمیسیون تشکیل شد.

وی اضافه کرد: باید به چند مشکل اشاره کرد؛ در زمان تصویب قانون ما سه ماه وقت برای آموزش و پرورش تعیین کردیم، در صورتی که درخواست آنها سه سال بود. یک استاد دانشگاه در طول ۳۰ سال به صورت متناوب ارتقاء رتبه‌بندی دارد اما از وزارت آموزش و پرورش خواستیم که برای یک میلیون معلم در سه ماه با ۵۴ میلیون سند اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهد.

حجت الاسلام فلاحی با اشاره به کوتاهی دستگاه‌های مختلف مانند سازمان اداری و استخدامی در این زمینه با تأخیر در تربیت و آموزش ارزیابان و همچنین معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: معاون اول رئیس جمهور می‌توانست کار را حل کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه وزیر آموزش و پرورش قربانی شد، ادامه داد: وزیر وزارتخانه‌ای که وزیر آن نیز با تأخیر در جایگاه خود نشست.

وی با اشاره به مشکلات وزارت آموزش و پرورش مانند عدم سرانه آموزشی، عدم فضای کافی، کمبود معلم گفت:به خاطر کوتاهی چند دستگاه مختلف، وزیر آموزش و پرورش را قربانی کردیم، چرا کمیسیون مربوطه در مجلس اعتبار بودجه‌ای مورد نیاز برای این موضوع را ارزیابی نکرد.

حجت الاسلام فلاحی تصریح کرد: به نظر می‌رسد دستگاه‌های مختلف کوتاهی کردند که باید به این موضوع توجه کرد، نباید وزیر به تنهایی قربانی شود. چرا پیش از عید برای این موضوع با وجود اینکه رئیس جمهور دستور داده بود، تدبیر لازم انجام نشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha