پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
کد خبر: 1079269
۱۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۵
ماه رمضان

حوزه/ "ضیافت حقیقی" عنوان کتابی است که در واقع ماحصل ۱۱ سخنرانی استاد محمد شجاعی در خصوص ماه مبارک رمضان و روزه داری است که در سال های دهه شصت ایراد شده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، "ضیافت حقیقی" عنوان کتابی است که در واقع ماحصل ۱۱ سخنرانی استاد محمد شجاعی در خصوص ماه مبارک رمضان و روزه داری است که در سال های دهه شصت ایراد شده است.

این استاد حوزه در این مجموعه با بیانی رسا و صمیمی به نحوی که شنوندگان سخنرانی ها و خوانندگان کتاب های پرطرفدارشان همچون مجموعه سه جلدی "مقالات" و نیز "حضرت بقیة الله (عج) " و "چراغ هدایت" با آن آشنا هستند به ترغیب مؤمنان به عبادت مخلصانه و راهنمایی برای بهره گیری حداکثری از روزها و شب های ماه خدا به خصوص شب های قدر پرداخته و تأکید کرده که راه تقرب به خدای متعال و بهره مندی از نعمات معنوی دنیا و آخرت در ماه رمضان به خوبی فراهم است و سعادتمند آن بنده ای که از این فرصت طلایی نهایت استفاده را ببرد.

در این اثر همچنین شاهد توصیه هایی برای حفظ رقت قلب و بهره گیری از این ظرفیت برای دیگر ایام سال هستیم تا انسان بتواند با توشه ای معنوی از سال های باقیمانده عمر دنیوی خود در راستای آبادانی آخرتش استفاده نماید.

به طور خلاصه باید گفت که؛ این کتاب شامل مباحثی از جمله ضیافت خداوند، اعمال و آداب رفتاری، روزه حقیقی، مباحث معرفتی مربوط به روزه، شرایط روزه صحیح و راه های درک این توفیق است.

"ضیافت حقیقی "در ۱۱ بخش تدوین شده که عبارتند از: معنای عبودیت، صدق در اعمال، شرایط روزه صحیح، ظاهر و باطن روزه، روزه داری خواص: مبطلات قبولی روزه، صاحب خانه خداوند است: تذکراتی برای صیام، تذکراتی در باب تلاوت قرآن و دعا، لزوم تلاش برای درک شب های قدر، شب ۱۹ ماه مبارک رمضان: حضور و تضرع، شب ۲۱ ماه مبارک رمضان: وصیت امیرالمؤمنین علی (ع) و گفت و گوی حضرت موسی (ع) با خداوند، فضیلت و اهمیت عید فطر و حفظ رقت قلبی که در ماه مبارک برای بندگان مؤمن حاصل شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha