سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام ملکی

حوزه / حجت الاسلام والمسلمین ملکی گفت: حوزه‌های علمیه در نوک پیکان دشمن قرار گرفته  و تمام هدف دشمن آسیب رساندن به روحانیت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین حمید ملکی قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در دیدار مدیر، معاونین، مدیران مدارس و کادر حوزه علمیه استان قزوین که در قم برگزار شد گفت:حوزه‌های علمیه در نوک پیکان دشمن قرار گرفته و تمام هدف دشمن آسیب رساندن به روحانیت است.

وی خاطرنشان کرد: هدف دشمن، زدن ریشه اعتقادی مردم به روحانیت است که ریشه این اعتقاد و باور مذهب و مکتب تشیع بوده و روحانیت از دیر باز قوام بخش این آیین و مکتب بوده و هست.

قائم مقام مدیر حوزه‌های علمیه تصریح کرد: از آنجایی که دشمن برای رسیدن به هدف و مقصود خود از هر وسیله‌ای بهره می‌گیرد از این رو این امر اقتضا می کند که جامعه روحانیت با یکدیگر همدلی و همبستگی داشته و هیچگونه اختلافی نداشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین ملکی تصریح کرد: طبق فرمایش امام عصر(عج) روحانیت باید متصف به دو عنصر زهد و خیرخواهی باشند به این معنا که نسبت به دنیا و تعلقات آن بی رغبت بوده و همواره در میان مردم حضور داشته باشند با رعایت این دو نکته به زودی شاهد برگشت سرمایه اجتماعی از دست رفته خواهیم بود.

وی اظهار کرد: روحانیت باید به مسیر خود اعتقاد و باور داشته باشد، اگر روحانیت احساس تبعیض کند و از حمایت‌های لازم معنوی برخوردار نباشد و تکریم نگردد، هرگز نمی‌تواند سنگر دین را به خوبی حفظ و مراقبت کند.

کفیل: مردم قزوین فرهیخته اند

حجت الاسلام محمدرضا کفیل مدیر منطقه دو حوزه های علمیه کشور هم در این نشست گفت: آنچه موجب می شود حوزه‌های علمیه جایگاه بالایی داشته باشند علما و روحانیونی هستند که در ادوار تاریخ انسان ساز بوده‌اند.

وی خاطرنشان کرد:  استان قزوین از جمله استان‌هایی است که مردمش جزو فرهیخته ترین مردم هستند و وجود شخصیت‌ها و علمای بزرگ در طول جنگ و انقلاب اسلامی گواه و بیانگر این مدعا است.

کفیل به کمبودها و مشکلات جامعه کنونی اشاره و تصریح کرد:  خداوند متعال برای مومنان کفایت امر کرده و خواهد کرد و همین امر در طول زمان رمز پیروزی و موفقیت آحاد اهل ایمان بوده است.

انتهای پیام /

حوزه های علمیه در نوک پیکان دشمن قرار گرفته است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha