یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
دلار

حوزه/ کارشناس و پژوهشگر مسایل سیاسی و اقتصادی تصریح کرد: دلاریزه کردن اقتصاد ایران که منجر به کاهش ارزش پول ملی شده به هیچ وجه راه غلبه بر مشکلات اقتصادی نیست.

محمدصادق خرسند در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مسئولان نظام و تأکید بر این که در حال حاضر مهم ترین مسئله کشور، معیشت مردم است، اظهار داشت: در حوزه اقتصاد، هشدار و نهیب رهبر معظم انقلاب به شرکت‌های بزرگ دولتی است که با دلاریزه کردن اقتصاد ایران، به جنگ ریال رفته اند و بدون شک نقش مؤثری در کاهش ارزش پول ملی داشته اند و لذا از دولت انقلابی انتظار می رود که در ریل گذاری اقتصادی سال جاری به دغدغه های رهبری و مردم توجه لازم را داشته باشد.

وی افزود: البته باید توجه داشت که اقتصاد ایران به رغم فشارهای سنگین، بی سابقه و فرسایشی اقتصادی، به تدریج در حال بازیابی خود است و چشم انداز اقتصادی کشور با توجه به تحولات بین المللی و رقابت کشورها در دلارزدایی از اقتصادشان، چشم انداز مثبتی است، به شرط آن که ریال در این جنگ تمام عیار اقتصادی حمایت شده و راهبرد ایجاد تنوع در سبد ارزی ایران با جدیت بیشتری دنبال گردد.

وی در ادامه گفت: در حوزه فرهنگ دغدغه اصلی این روزهای جامعه انقلابی، معضل بی حجابی است که مطابق فرمایش مقام معظم رهبری باید با برنامه ریزی و پرهیز از رفتارهای هیجانی با آن مقابله شود.

خرسند همچنین خاطرنشان کرد: هشدار رهبر معظم انقلاب به برنامه ریزی دشمن برای از بین حیا و عفاف در جامعه در دیدارهای چند سال اخیر نشان می دهد حرکتی سازمان یافته در ابعاد امنیتی و رسانه ای برای حیازدایی از جامعه در جریان است. از این روست که رهبر انقلاب از بی حجابی با عنوان «حرام سیاسی و شرعی» یاد می کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha