سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
نمایش ۱۴ قرآن از ۱۴ قرن در نمایشگاه فصلی در حرم حضرت معصومه(س)

حوزه/ نمایشگاه فصلی بهار قرآن و عترت با نمایش آثار قرآنی و معارفی به همت موزه و کتابخانه فاطمی در صحن پیامبر اعظم(ص) حرم حضرت معصومه سلام الله علیها برپا شده و تا پایان ماه رمضان میزبان مخاطبان است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، نمایشگاه فصلی با آثار قرآنی موزه در ماه مبارک رمضان با همکاری موزه و کتابخانه آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها در تالار شهید مطهری کتابخانه واقع در صحن پیامبراعظم(ص) برپا شده است.

این نمایشگاه با ۴۰ تابلو با مضامین آیات و صور قرآنی و ۴۰ تابلو پیرامون سخنان اهل بیت(ع) میزبان مراجعین خواهد بود که رویکرد و هدف اصلی در این بخش معرفت افرایی نسبت به حضرات معصومین، آشنایی و انس با قرآن کریم در بهار قرآن است.

با توجه به آغاز ماه مبارک رمضان ۱۴ قرآن خطی موزه که نظیر سازی شده از هر قرن یک قرآن به نمایش در آمده است که اصل آن ها در موزه موجود است که یا در حال نمایش بوده و یا در گنجینه موزه نگهداری می شود.

خاطر نشان می شود هدف اصلی در این بخش اثبات عدم تحریف قرآن کریم از نقصان و زیاده کلمات و محتوا در قرون مختلف و از ابتدای نزول این کتاب آسمانی است چرا که بیش از ۲۵۰۰ قرآن خطی در قرون مختلف در موزه موجود است که بدون نقصان و زیاده محتوایی مثل همدیگر هستند.

در بخش قرآن های چاپی نیز صفحات قرآن به صورت موضوعی با موضوعات خاص آیات ولایت، آیات حجاب، اصول دین و فروع دین باز و توضیحاتی نیز در این خصوص داده شده است.

همچنین در بخش دیگر نمایشگاه، قرآن های چاپی با بیش از ۲۰ زبان مختلف، رسم الخط های گوناگون، قرائت های مختلف، صفحه آرایی متنوع، ارایه های هنری و جلوه های مختلف و حواشی و ترجمه و تفسیرهای مختلف درحال نمایش است.

نمایش قرآن‌هایی که کاتب آنها بانوان بودند و به کتابخانه اهدا کرده اند از دیگر بخش های این نمایشگاه فصلی است همچنین ارائه اسناد مکتوب و اسناد تصویری پیشینه فعالیت های قرآنی حرم فاطمی از قبیل جمع خوانی، ختم قرآن دست جمعی از دیگر بخش های این نمایشگاه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha