چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه ای

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین علوی مهر از برنامه ریزی برای برگزاری کنگره بین المللی اندیشه‌های قرآنی امام خامنه ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین حسین علوی مهر عضو هیئت علمی جامعة المصطفی و عضو شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه ای امروز در سفر به استان بوشهر با حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان دیدار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علوی مهر در این دیدار با اشاره به برنامه ریزی برای برگزاری کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه ای اظهار داشت: این کنگره شامل 20 محور است که از موضوعاتی همچون شخصیت و سیره قرآنی آیت‌الله خامنه‌ای، مرجعیت قرآن، قرآن و اهل‌بیت(ع)، علوم قرآنی، تفسیر و معارف قرآن، ترجمه، تدبر و انس با قرآن، قرائت و حفظ قرآن، فعالیت‌های قرآنی، سبک زندگی قرآنی و قرآن و نظام‌سازی و تمدن‌آفرینی برخی از این موارد است.

عضو شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه ای دیگر محور کنگره را مبانی قرآنی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی، قرآن و انقلاب، دولت و جامعه‌سازی، مبانی قرآنی حکومت‌داری و رهبری آیت‌الله خامنه‌ای، قرآن، هنر، رسانه و فرهنگ، قرآن و علوم طبیعی و انسانی، مبانی قرآنی اندیشه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی آیت‌الله خامنه‌ای، قرآن و مستشرقان و غرب، مبانی قرآنی شعارهای انقلابی و مقاومت در اندیشه آیت‌الله خامنه‌ای، روش‌شناسی تفسیر و زن و خانواده عنون کرد.

کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه ای برگزار می شود

وی با اشاره به اهداف برگزاری این کنگره ابراز داشت: شناخت و ارائه اندیشه‌های امام خامنه‌ای در مباحث تفسیری، علوم قرآنی، علوم انسانی با صبغه قرآنی و...، کشف نوآوری‌های قرآنی امام خامنه‌ای و تبیین شخصیت قرآنی امام خامنه‌ای در راستای ترویج فرهنگ قرآنی و تحکیم حکومت اسلامی از اهداف این کنگره است.

عضو هیئت علمی دانشگاه جامعه المصطفی قم خواستار همکاری حوزه علمیه و دانشگاه ها در برگزاری این کنگره شد و گفت: به جهت تبیین و معرفی بهتر این کنگره می توان نشست ها و همایش هایی را با حضور اساتید حوزه علمیه و دانشگاه ها برگزار کرد تا اهداف این کنگره به خوبی تبیین شود.

حجت الاسلام رضا خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر نیز در این دیدار با استقبال از برگزاری چنین کنگره ای، آمادگی حوزه علمیه استان را برای همکاری اعلام داشت.

وی ابراز داشت: در طول سال نشست های ترویجی و هم اندیشی متعددی بین حوزه علمیه و دانشگاه های استان برگزار می شود که می توان برخی از موضوعات این جلسات ترویجی را به موضوع کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه ای اختصاص داد.

گفتنی است، کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه ای با همکاری مرکز حفظ آثار رهبر معظم انقلاب، مرکز مدیریت حوزه های علمیه، دانشگاه بین المللی جامعة المصطفی، دانشگاه آزاد برگزار می شود و دیگر ارگان ها و نهادها نیز در برگزار ان مشارکت خواهند داشت.

این کنگره در نیمه دوم سال جاری برگزار می شود و افراد می بایست پیش از شرکت چکیده مقاله خود را دبیرخانه ارسال کنند.

کنگره بین المللی اندیشه های قرآنی امام خامنه ای برگزار می شود

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha