دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
خنداب

حوزه/کرسی پژوهشی با موضوع «طلبه خواهر پژوهشگر تبیین گر آرمان های انقلاب اسلامی» در سالن اجتماعات مدرسه علمیه مهدیه خنداب برگزار شد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، کرسی پژوهشی با موضوع «طلبه خواهر پژوهشگر تبیین گر آرمان های انقلاب اسلامی» امروز ۲۱ فروردین ۱۴۰۱ با حضور حجت الاسلام محمد صفاهانی امام جمعه خنداب در سالن اجتماعات مدرسه علمیه مهدیه این شهر برگزار شد .

حجت الاسلام صفاهانی با بیان این که کار تبیین و تبلیغ از رسالت های الهی است، گفت: جهاد تبیین به گفته مقام معظم رهبری(مدظله العالی) یک وظیفه قطعی و فوری است و جایگزینی ندارد.

وی افزود: برای موفقیت در تبلیغ و تبیین، چهار شرط وجود دارد که عبارتند از: ۱-رساندن پیام و تداوم در تبلیغ و ترویج آرمانهای انقلاب ۲-تقوای در عمل: عمل دقیق و جدی و برای خدا باشد. ۳- شهامت و قاطعیت در دفاع از انقلاب و آرمانها ۴-توکل بر خداوند.

امام جمعه خنداب تصریح کرد: ما طلبه ها نسبت به آرمانهای انقلاب وظایفی داریم که می توان به مواردی اشاره کرد: ۱-استفاده از فرصت تبلیغ که برای همه فراهم است. ۲-مراقب حملات دشمن به اسلام و آرمانهای انقلاب باشیم. اینها وظایف شرعی و سیاسی است.

وی با اشاره به آرمانهای انقلاب از جمله : ۱-استقلال و رهایی از وابستگی به شرق و غرب ۲-آزادی فکر، بیان، عقیده ۳-جمهوری اسلامی و مردم سالاری ۴-تشکیل حکومت اسلامی در سایه ولایت فقیه ۵-روحیه ایثار، فداکاری، شهادت طلبی و خودباوری گفت: باید برای حفظ این آرمان ها تلاش کنیم .

صفاهانی در پایان افزود: طلبه نیز در تبیین آرمان انقلاب سه کار عمده بر عهده دارد: ۱-هدایت فکری و معنوی جامعه ۲-هدایت سیاسی جامعه ۳-هدایت اجتماعی جامعه.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha