دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1080499
۲۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۲
جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی

حوزه/ مشاور فرهنگی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی، گفت: فلسفه تشکیل کانون‌های طلاب، آرامش‌بخشی به ضرردیدگان از بلایای طبیعی به‌وسیله کلام خداوند و اهل‌بیت(ع) است.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت‌ الاسلام حسین غروی در جلسه هم‌اندیشی و پیگیری تفاهم‌نامه حوزه علمیه خراسان با جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه تاکنون ۴۱ کانون طلاب داریم که اولین گردهمایی این کانون‌ها در اسفند گذشته برگزار شد، ابراز کرد: حضور نماینده‌ای در مدارس علمیه برای به‌روزرسانی این کانون‌ها الزامی است و ارتباطات آن‌ها با حوزه‌های علمیه باید بیشتر از گذشته تقویت شود.

وی هر کانون را متشکل از حداقل ۱۵ طلبه و دارای مجمع عمومی، شورای اجرایی و دبیر اعلام کرد و گفت: خیلی از مدارس نسبت به این کانون‌ها توجیه نیستند و باید معرفی لازم انجام شود تا در کنار بسیج طلاب توسط مدارس پذیرفته شوند.

حجت‌ الاسلام غروی افزود: کانون‌ طلاب زیر مجموعه معاونت امور جوانان جمعیت هلال‌احمر است که از سال ۱۳۹۸ به‌صورت جدی‌تر فعالیت خود را ادامه داده و تفاهم‌نامه و آیین‌نامه جدید آن تهیه شده است.

مشاور فرهنگی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی با بیان اینکه فلسفه تشکیل کانون‌های طلاب، آرامش‌بخشی به ضرردیدگان از بلایای طبیعی به‌وسیله کلام خداوند و اهل‌بیت(ع) است، خاطرنشان کرد: مسئله این است که باید این کانون‌ّها را به عرصه عمل بیاوریم و همان طور که اکنون در قالب گروه‌های جهادی و امدادرسانی فعالیت می‌کنند، آموزش بیشتری ببینند.

حجت‌الاسلام میرزایی، مدیر حوزه مدیریت حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه نظام موضوعات پژوهشی و ارائه مسائل امداد و نجات با استقبال روبرو خواهد شد، زیرا موضوعات بکر و تازه‌ای است، ضمن اعلام آمادگی برای همکاری در آموزش‌های جمعیت هلال‌احمر گفت: دوره‌های آموزشی جمعیت هلال‌احمر باید بیش از گذشته برای طلاب و در مدارس علمیه برگزار شود.

حجت‌الاسلام اسدی، مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی نیز در این جلسه که در خصوص رونمایی از کتاب «فقه امداد و نجات، مبانی و چالش‌ها» اثر حجت‌الاسلام علیزاده تصمیم‌گیری شد، ضمن تشکر از نویسنده این کتاب گفت: این اثر باب جدیدی را باز کرده که عناوین و موضوعات مرتبط با جمعیت هلال‌احمر نیز در کارهای پژوهشی طلاب گنجانده شود.

وی درباره اهمیت همکاری حوزه علمیه با جمعیت هلال‌احمر به ظرفیت خوب حضور افراد در کانون ها و موارد مختلف همکاری آنان با این جمعیت اشاره کرد که برای خدمت اعلام آمادگی می‌کنند و آن را فرصتی برای حوزه علمیه در تعامل بیشتر با همه اقشار جامعه دانست.

انتهای پیام/۳۱۳/۲۵

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha