جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
photo_2023-04-12_03-14-35.jpg

حوزه / فعال فرهنگی مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد گفت: در شب‌های قدر ما نباید فقط قرآن را بر روی سر بگیریم، بلکه با درک عظمت این شب‌ها، قرآن باید در وجود ما نزول پیدا کند و زندگی‌ و اخلاق و رفتارمان متخلق به این کتاب عظیم باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در اردبیل، خانم مینا رجایی فعال فرهنگی مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد، در آیین احیاء دومین شب قدر ماه مبارک رمضان که در مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) پارس‌آباد برگزار شد، با اشاره به دلایل برتری شب‌های قدر بر دیگر شب‌ها، اظهار داشت: یکی از دلایل تفضل شب قدر برای امت اسلام، کامل و پر کردن پیمانه اعمال صالح مسلمانان و جبران کمبودهای آنان است و این نشان از لطف لایزال الهی به بندگانش است.

وی افزود: راز سعادتمندی انسان‌ها در شب قدر عمل اختیاری صالحی است که با عنایت خداوند برکت یافته و چند برابر می‌شود. انسان بایستی با اعمال و کردار نیک در طول سال قدردان این تحیت الهی باشد.

فعال فرهنگی مدرسه علمیه ثامن‌الحجج(ع) با بیان اینکه هیچ اتفاقی در عالم بدون اسباب و واسطه رخ نمی‌دهد، تصریح کرد: ضرورت تمسک به ائمه معصومین(ع) به خاطر این است که قرآن و اهل بیت(ع) واسطه‌های پر عظمتی هستند که توسط آنها فیوضات مادی و معنوی پروردگار عالم به ما می‌رسد.

رجایی، به فلسفه قرآن بر سر گرفتن اشاره کرد و ادامه داد: در شب‌های قدر ما نباید فقط قرآن را بر روی سر بگیریم، بلکه با درک عظمت این شب‌ها، قرآن باید در وجود ما نزول پیدا کند و زندگی‌ و اخلاق و رفتارمان متخلق به این کتاب عظیم باشد.

تلاش کنیم تا زندگی‌ و اخلاقمان قرآنی شود

تلاش کنیم تا زندگی‌ و اخلاقمان قرآنی شود

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha