دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ایتام و محسنین

حوزه/ حماسه یتیم‌نوازی مردم قم با هدف جذب حامی برای کودکان یتیم و محسنین به همت کمیته امداد استان قم در میدان آستانه حرم حضرت معصومه(س) آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، ویژه برنامه «حماسه یتیم‌نوازی» از عصر روز چهارشنبه بیست و یکم رمضان همزمان با سالروز شهادت امام علی(ع) به همت کمیته امداد استان قم با حضور پرشور زائران و مجاوران حرم حضرت معصومه(س) د ر میدان آستانه آغاز به کار کرد.

محسن مسعودیان‌راد مدیرکل کمیته امداد استان قم با اشاره به اینکه این برنامه ملی هر ساله با هدف جذب مشارکت‌های مردمی در استان قم دنبال می‌شود، عنوان کرد: در این برنامه از بسترهای مختلف رسانه‌ای و مجازی برای ایجاد ارتباط میان خیرین و نیازمندان استفاده شده و هر ساله اتفاقات قابل قبولی رقم زده شده است.

وی با بیان اینکه حماسه یتیم‌نوازی مردم قم به یک برند ملی و فراملی تبدیل شده است، گفت: در سال‌های گذشته از نقاط مختلف ایران و خارج از ایران نیز حامیان مختلف برای کودکان ایتام و محسنین استان قم جذب شدند.

مسعودیان راد خاطرنشان کرد: امسال با بهبود وضعیت کرونایی ویژه برنامه حماسه یتیم‌نوازی با هدف جذب حامی برای کودکان یتیم و محسنین در میدان آستانه برگزار شده و از عموم مردم، خیرین و مسئولان استانی و ملی برای حضور در این برنامه و مشارکت در امور خداپسندانه دعوت به عمل آمده است.

وی از انعکاس حماسه یتیم‌نوازی مردم قم در رادیو قم یاد کرد و گفت: کارشناسان و مجریان رادیو قم در حرم حضرت معصومه(س) مستقر شده و از ساعت ۱۷ روز چهار شنبه کار خود را آغاز کرده‌اند تا بتوانند صدای ایتام و محسنین را به گوش خیرین و مردم برسانند و شبکه قم نیز بعد از افطار تا ساعات بامداد روز پنجشنبه از حماسه یتیم‌نوازی مردم قم پخش زنده خواهد داشت.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با بیان اینکه ویژه برنامه ماه عاشقی شبکه نور نیز بخش‌هایی از برنامه امروز خود را به حماسه یتیم‌نوازی مردم قم اختصاص داده است، گفت: این حماسه از ساعت ۱۷ امروز با استقبال پرشور مردم و زائران قم آغاز شده و ثبت‌نام از داوطلبان حمایت از ایتام و محسنین درحال انجام است.

وی با اشاره به برپایی غرفه‌های حامی‌یابی در میدان آستانه گفت: خواهران و برادران در غرفه‌های جداگانه می‌توانند به مددکاران کمیته امداد مراجعه کرده و در جریان جزییات طرح حمایت از ایتام و محسنین قرار گیرند هر چند افراد با هر توان مالی می‌توانند در حمایت از ایتام و محسنین سهیم شوند.

مسعودیان‌راد با اشاره به اینکه از ابتدای ماه رمضان تا به امروز ۵۰۰ حامی برای ایتام و محسنین جذب شده‌اند، ادامه داد: هر فردی در هر مکان و زمانی برای حمایت از ایتام و محسنین می‌تواند با ارسال عدد ۱ به سرشماره ۳۰۰۰۳۳۳۳۲۵ برای مشارکت در این امر خیر ثبت‌نام کند تا کارشناسان کمیته امداد در فرصت مناسب با آن فرد تماس گرفته و جزییات را برای او شرح دهند.

مسعودیان‌راد از برپایی نقاشی ویژه کودکان یاد کرد و گفت: ایستگاه صلواتی کمیته امداد نیز در میدان آستانه برپا شده که از بعد از افطار تا ساعات بامداد روز پنجشنبه پذیرای زائران و مردم است.

وی از برپایی میز خدمت در حاشیه ویژه برنامه حماسه یتیم‌نوازی یاد کرد و گفت: کارشناسان و مسئولان کمیته امداد مناطق در این میز به سئوالات مراجعه کنندگان و درخواست‌های نیازمندان پاسخ خواهند داد.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با بیان اینکه پنج گزارش ویژه از پنج خانواده نیازمند تهیه شده که از شبکه قم پخش خواهد شد، گفت: این خانواده‌ها درگیر مشکلات جدی اقتصادی هستند و به امید خدا با مشارکت مردم و خیرین تلاش می‌شود تا همه نیازهای آنان رفع شود.

وی با بیان اینکه کمیته امداد استان قم حمایت از ۶ هزار نفر از ایتام و محسنین را با مشارکت خیرین انجام می‌دهد، گفت: در این مجموعه ۷۰۰ دانش آموز و دانشجوی یتیم و نیازمند داریم که فاقد حامی هستند و جذب حامی برای این افراد در برنامه یتیم‌نوازی هدف‌گذاری شده است.

مسعودیان‌راد گفت: در ویژه برنامه امشب جمع‌آوری ۲۰ میلیارد تومان هزینه برای تهیه ۱۵ هزار سبد کالا هر کدام به ارزش ۷۰۰ هزار تومان هدف گذاری شده است که عموم افراد با استفاده از شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۱۱۲۵ می توانند در این امر خیر سهیم شوند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha