یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
میر باقری

حوزه/ استاد حوزه علمیه با بیان اینکه انسان با ثروت به وسعت نمی رسد گفت: خداوند در قرآن می فرماید ذکر خدا به انسان سعه صدر و وسعت وجودی می دهد بنابراین اگر در دنیا با امام زمان(عج) حرکت کردیم مانند اصحاب امام حسین علیه السلام که در سخت ترین صحنه ها در وسعت بودند و تلخی ها برایشان شیرین شده بود به وسعت می رسیم.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدمهدی میرباقری در سخنرانی شب بیست سوم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه تمام طرح شیاطین این است که ما را از خدا و امام زمان(عج) جدا کنند، اظهارکرد: این تجمع عظیم علامت شکست شیطان است و نشان می دهد در درگیری با شیاطین انس که می خواهند ما با خدا نباشیم ما پیروز شدیم.

وی با بیان اینکه امشب شب مهمی است، گفت: ما مشغول عبادت هستیم، ولی امام زمان(عج) مشغول اداره عالم هستند و توفیق ها امشب به امضای امام زمان(ع) رقم می خورند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه خواندن سوره عنکبوت، روم و دخان دراین شب سفارش شده است، افزود: امام صادق علیه السلام فرمودند اگر کسی سوره روم و عنکبوت را در شب قدر بخواند اهل بهشت است و چه خوب است که در شب قدر به معارفی که در این سوره ها آمده است توجه کنیم.

وی ابراز کرد: در آیات اول سوره دخان آمده است که سوگند به کتاب مبین الهی، ما این کتاب را در شب مبارک قدر نازل کردیم و برنامه الهی برای اداره عالم در این شب نازل می شود.

استاد حوزه علمیه گفت: فردی از موسی بن جعفر علیه السلام در رابطه با معنای آیات ابتدای سوره دخان سؤال کرد ایشان فرمودند حم، وجود پیامبر(ص) است و کتاب المبین مراد امیرالمؤمنین(ع) هستند و مراد از شب مبارک قدر هم حضرت زهرا سلام الله علیها هستند و سپس فرمودند در این شب خیرهای فراوانی را خداوند نازل می کند که مراد ائمه (ع) هستند و برنامه الهی توسطه این مردان حکیم در زمین گسترش می یابد.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با تأکید بر اینکه همه وقایع عالم تا سال آینده در این شب رقم می خورد، گفت: این که امشب شما در گرد این حرم مطهر جمع شده اید پیروزی شما بر شیطان است و علائم نشان می دهد که عالم به سمت پیروزی جبهه حق به پیش می رود.

وی با بیان اینکه یکی از مطالبی که در سوره عنکبوت بیان شده امتحاناتی است که مؤمنین باید قبل از ظهور از سر بگذرانند، افزود: خداوند می فرماید وقتی این امتحانات سخت پیش می آید فقط مجاهدان راه خدا می مانند و بقیه جدا می شوند.

استاد حوزه علمیه خاطرنشان کرد: نه مؤمنین خیال کنند که راحت می توانند به عصر ظهور برسند زیرا امتحانات سختی باید بدهند، و نه دشمنان خیال کنند که با امکاناتی که به آنها داده شده پیروز شده اند بلکه ما مهلتی به شیطان داده ایم و بعد بساطشان را جمع می کنیم.

وی با بیان اینکه عصر ظهور، عصر لقاء الله است و یکی از عناوینی که در قرآن برای ائمه(ع) بیان شده عنوان ذکر الله است، گفت: امام زمان(عج) غفلت از خدا را از بین می برند و اگر ما خود را به امام برسانیم و توجه کنیم اهل ذکر می شویم و از غفلت بیرون می آییم و عالم برای ما تبدیل به آیات الله می شود در همه چیز خدا را می بینیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با اشاره به آیه ۱۲۴ سوره طه ادامه داد: اگر از ذکر خدا که همان امام است روی برگردانیم زندگی تلخ و تنگ می شود و اگر متوجه ذکر خدا شویم وسعت در زندگیمان روی خواهد داد و خداوند در ادامه می فرماید کسی که از ذکر خدا روی برگرداند روز قیامت کور وارد محشر می شود.

وی افزود: اگر در وادی ذکر با امام راه رفتیم همه عالم آیه و نشانه خدا است و در همه چیز خدا را می بینیم ولی اگر از وادی ذکر خارج شدیم و از امام روی گرداندیم همه عالم برای ما حجاب خواهد بود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه انسان با داشتن ثروت به وسعت در زندگی نمی رسد، گفت: وسعت با ذکر به دست می آید و در قرآن آمده است که هر کسی ذکر ما را بگوید به او شرح صدر می دهیم و آدم وقتی شرح صدر پیدا کرد بزرگ می شود و سعه وجودی پیدا می کند و از تنگنا خارج می شود.

وی با تأکید بر اینکه امشب شبی است که انسان باید قول بدهد که توجهش را در طول سال از امام برندارد، افزود: باید قول بدهیم که در سال آینده از امام زمان جدا نشویم و با حضرت در عالم راه برویم تا به وسعت و گشایش برسیم همانطور که اصحاب امام حسین علیه السلام در سخت ترین صحنه ها در وسعت بودند و تلخی ها برایشان شیرین شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha