سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
صالح

حوزه/ رئیس نمایندگی جامعة المصطفی خراسان به ضرورت شناخت عوامل و موانع رشد اشاره کرد و گفت: آگاه به گناه بودن و روح بیدار، موجب استغفار انسان و در نتیجه اثرگذاری توبه در زندگی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین صالح، رئیس نمایندگی جامعه المصطفی خراسان امروز در جمع طلاب معتکف در مسجد گوهرشاد حرم مطهر رضوی به ضرورت شناخت عوامل و موانع رشد در مسیر سعادت انسان اشاره و ابراز کرد: آگاه به گناه بودن و روح بیدار، موجب استغفار انسان و در نتیجه اثرگذاری توبه در زندگی خواهد بود.

وی ضمن بیان ۷۰ بند استغفار و طلب آمرزش از لسان امیرمومنان(ع)، به بخش هایی از بندهای استغفار اشاره کرد که آمده است «اللَّهُمَّ إِنِّی أُثْنِی عَلَیْکَ بِمَعُونَتِکَ عَلَی مَا نِلْتُ بِهِ الثَّنَاءَ عَلَیْکَ وَأُقِرُّ لَکَ عَلَی نَفْسِی» و گفت: خداوند متعال انسان را متنعم و بهره مند از اراده، توجه و سلامت نموده تا در مسیر دعا قدم برداریم.

رئیس نمایندگی جامعه المصطفی العالمیه ادامه داد: باید انسان به جایگاهی دست یابد که خود را هیچ و همه چیز را از خداوند بداند و از منیت دور شود؛ انسان باید همواره خود را در محضر پروردگار بداند و محاسبه نفس داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صالح با بیان این که انسان در مسیر سیر الی الله می بایست با تکیه بر عوامل و موانع رشد در سیر زندگی خود، به سوی خودسازی پیش برود، گفت: شناخت عوامل و موانع رشد انسان و همچنین تلاش مضاعف برای دستیابی به خودسازی در آیات شریف قرآن نیز مکررا مورد تأکید و سفارش قرار گرفته است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha