دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
ستاد همکاریها

حوزه/ مدیرحوزه های علمیه کشور گفت: ستاد همکاریها الگویی است که به عنوان نمادی از اهتمام برای همکاری و تعامل میان حوزه و آموزش و پرورش پایه ریزی شده است و باید این همکاری توسعه و قوت بیشتری بگیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، آیت‌الله علیرضا اعرافی، مدیرحوزه‌های علمیه کشور امروز در دیدار دبیر و اعضای ستاد همکاریهای حوزه‌های علمیه و وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: ستاد همکاری‌ها، به شکل نمادین قریب به دو دهه همکاری و تعامل مستمر، هدف مند و سازنده ،میان حوزه و آموزش و پرورش است.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه افزود: ستاد همکاریها، آن پرچمی است که نشان می‌دهد حوزه با آموزش و پرورش اهتمام دارد و آموزش و پرورش به تعامل با حوزه اهتمام دارد، از این جهت این ستاد این نقش را دارد و باید آن رویکرد اصلی و راهبردی را در کار و عمل خودش منعکس کند، بنابراین شما در کنار همه وظایفی که برعهده دارید این وظیفه را دارید که فرهنگ اهتمام به آموزش و پرورش را در حوزه احیا و تعمیق دهید، چون باید کارتان این باشد که همه حوزویان و روحانیت را نسبت به مسائل آموزش و پرورش حساس کنید و همه خود را خادم نوجوان‌ها و جوان‌ها و نونهالانمان بدانند این فرهنگ را شما باید تعمیق و دنبال کنید.

رئیس ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش ادامه داد: ده سال است که مستمر در خصوص اهمیت آموزش و پرورش صحبت می‌کنم، اینکه باید کانون و محور هیئت دولت باشد و اینکه بگویند برای آموزش و پرورش چکاری می‌خواهیم انجام دهیم.

آیت‌الله اعرافی بیان کرد: همه نهادها و سازمان‌ها ابتدا باید خود را مدیون آموزش و پرورش بدانند و بگویند برای او باید چکار کنیم؟ اگر اینگونه شد بعد می‌توانند بگویند حالا ما این توقعات را داریم، و الاّ قبل از اینکه از آموزش و پرورش انتظار و توقع باشد باید رویکرد بدهکاری، مدیون بودن را نسبت به این نهاد انقلابی و مهم داشته باشیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود اظهارکرد: امروز اگر سه ضلع مثلث آموزش و پرورش، دانشگاه و حوزه در هر جامعه‌ای عزیز، شریف و در صدر باشند، آن جامعه می‌تواند موفق باشد و در میان این ۳ ضلع، آموزش و پرورش بنیان و پایه است و این اهمیت بی‌بدیلی است که نسبت به آموزش وپرورش معتقد هستیم .

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha