شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
کتاب

حوزه/ کتاب «ما شیعیان» اثر جدید مرکز تخصصی شیعه شناسی امام هادی علیه اسلام تهران است که به معرفی اجمالی مذهب تشیع می پردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، کتاب «ما شیعیان» اثری جدید است که به همت مرکز تخصصی شیعه شناسی امام هادی علیه السلام تهران که به مناسبت روز معلم رونمایی خواهد شد.

این کتاب معرفی‌نامه ای مجمل گونه و مختصر از تاریخ، اعتقادات و عبادات شیعیان است که بدون پرداختن به مباحث اثباتی تالیف شده است.

در این اثر سعی شده با ادبیاتی روان و ساده، مفید و مختصر اعتقادات مذهب جعفری را به مخاطب خود معرفی کند. البته در عین حال نویسنده تلاش کرده تا با ارجاعات متعدد به منابع اسلامی مطالب ارائه شده را مستند سازی نماید.

حجت الاسلام و المسلمین داوود کمیجانی مولف و مدیر مرکز تخصصی شیعه شناسی امام هادی علیه السلام تهران با معرفی اجمالی و چرایی تالیف کتاب «ما شیعیان» اظهار کرد: ظهور انقلاب اسلامی ایران و دستاوردهای چشمگیر آن چند دهه است که نظر جهانیان را به مذهب تشیع معطوف کرده است. در این بین دشمنان ایران و اسلام با تهاجم فرهنگی، اقتصادی و نظامی و از سویی دیگر طرح دیدگاهای متفاوت و گاه متناقض از دیانت در کشور، جوانان بسیاری را دچار سردرگمی اعتقادی کرده اند. در این شرایط، خلاء کتابی که بتواند مکتب تشیع را با زبانی ساده و گویا و در حجم کم در اختیار مخاطبان کنجکاو قرار دهد، کاملاً احساس می شد، لذا این مرکز در پاسخ به درخواست های متعدد و روزافزونی که برای «ارائه معرفی نامه تشیع» به آن شده بود، تصمیم گرفت دیباچه ای با عنوان «ما شیعیان» در توصیف مکتب شیعه ارائه دهد که دور از هر گونه بحث استدلالی، تنها به تبیین چیستی تشیع بپردازد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha