جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام والمسلمین خیاط

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که پذیرش را در طول سال نیز ادامه خواهیم داد و هرگز نباید اینطور باشد که مسأله پذیرش منحصرا در فصل های خاص سال صورت بگیرد، گفت: ضمن آنکه برنامه هایی برای پذیرش طول سال درنظر گرفته شده، تدابیری نیز در راستای صیانت از موجودین در حوزه اتخاذ شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، حجت الاسلام والمسلمین علی خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان با آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی، رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) امروز در مشهد دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط، مدیر حوزه علمیه خراسان در این دیدار با بیان این که از زمان پذیرش مسئولیت در استان های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی نیز حضور یافته و از نزدیک در جریان موضوعات قرار گرفتیم، گفت: رصد میدانی موضوعات، سبب می شود تا در بطن تصمیم گیری انسان اشراف کامل نسبت به موضوعات داشته باشند.

وی ضمن اشاره به موضوع پذیرش درحوزه علمیه خراسان و ضرورت ارائه راهکارهای سازنده برای بهبود آن، تصریح کرد: در راستای ارتقای وضعیت پذیرش، ستاد پذیرش را در حوزه علمیه خراسان دائر نموده و همه بخش هایی که می توانند دخالت داشته و اثرگذار باشند، پای کارآورده ایم و جلسات منظم هفتگی برپاست.

مدیر حوزه علمیه خراسان ارتباط حوزه علمیه خراسان با مدارس آموزش و پرورش را از دیگر اقدامات صورت پذیرفته در این راستا عنوان و ابراز کرد: تعاملاتی نیز صورت گرفته است تا طلاب و مبلغان بتوانند با مدارس آموزش و پرورش ارتباط پیدا نموده و حداکثر ظرفیت موجود را از میان دانش آموزان جذب و پذیرش کنند.

حجت الاسلام والمسلمین خیاط با بیان این که پذیرش را در طول سال نیز ادامه خواهیم داد و هرگز نباید اینطور باشد که مسأله پذیرش منحصرا در فصل های خاص سال صورت بگیرد، عنوان کرد: ضمن آنکه برنامه هایی برای پذیرش طول سال درنظر گرفته شده، تدابیری نیز در راستای صیانت از موجودین در حوزه اتخاذ شده است.

وی احیای موقوفات و منابع پایدار را راهکار سازنده در راستای رفع مشکلات و مسائل معیشت طلاب عنوان و ابراز کرد: بیشترین موقوفات در خراسان مستقرند که می بایست ظرفیت آن ها احیا شود.

مدیر حوزه علمیه خراسان با بیان این که طلاب این حوزه، قریب به یک چهارم حوزه های علمیه کشور را به خود اختصاص می دهند، تصریح کرد: ۱۸۰ مدرسه متمرکز در مشهد و خراسان رضوی وجود دارند و طلاب خوش استعداد و توانمندی در آن ها مشغول به تحصیل می باشند که تلاش خواهیم کرد موجودین را نیز حفظ و صیانت کنیم.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha