یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت‌الاسلام عرب

حوزه/ حجت‌الاسلام عرب با همکاری دوستان و دیگر امامان محله، قرارگاه شهید ابراهیم هادی را تأسیس کرد و به برکت مجاهدت این افراد، اتفاقات خوبی در سطح شهرستان رقم خورد. شهرستان رفسنجان، با همت خیّرین و پیگیری‌های این قرارگاه، تنها جایی در کشور است که زندانی جرائم غیرعمد ندارد.

خبرگزاری حوزه - کرمان، حجت‌الاسلام هادی عرب، مسئول پایگاه های اجتماعی شهرستان رفسنجان استان کرمان است که تاکنون اقدامات بسیار خوبی را در این شهرستان و منطقه به انجام رسانیده است.

این امام محله با مشارکت ۸ نفر از طلاب که از امامان محله و جماعت و یا فعال در مجموعه های فرهنگی شهرستان بودند توانست قرارگاه شهید ابراهیم هادی را راه‌اندازی کند.

این قرارگاه که با هدف سامان دهی وضعیت جامعه و شهرستان آغاز به کار کرده بود، مجموعه‌هایی که به دلیل شیوع کرونا از فعالیت متوقف شده بودند و یا تهدیدی بر سر راه داشتند را تحت پوشش قرار داد و تهدیدها را تبدیل به فرصت کرد.

قرارگاه شهید ابراهیم هادی که به عنوان تنها مرکز تصمیم گیری، سیاست‌گذاری و راهبری فعالیت دارد به سرعت شروع به کار کرده و اتاق فکری با حضور طلاب پرکار شهرستان ایجاد شد و در کنار آن یک تیم اجرایی شکل گرفته و مصوبات اتاق فکر را به اجرا رساند.

اعضای اتاق فکر قرارگاه عبارتند از حجت‌الاسلام لطفی مدیر حوزه سفیران هدایت شهرستان، حجت‌الاسلام رنجبر مسئول دفتر امام جمعه، حجت‌الاسلام برزگر فعال در عرصه طب سنتی، حجت الاسلام پورنصیری که در نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی شهرستان مشغول است و حجت‌الاسلام رمضانی مدیر مدارس ابتدایی یاران آفتاب در شهرستان و دیگر دوستان که با فعالیت در قرارگاه آثار و برکات بسیاری را به ثمر رساندند.

یکی از ثمرات و برکات قرارگاه این بود که در تمامی تصمیمات و اقدامات نهادها و سازمان‌ها دخیل بود و به مرکزی برای تحقق خدمات اجتماعی شده بود. اقدام خوب و شایسته این قرارگاه پای کار آوردن هیئت و موکب های اربعین در ایام همه گیری کرونا و تعطیلی مراسمات و هیئت بود.

روایت فعالیت یک طلبه جهادی | تأسیس ۲۵ خیریه و آزادی تمام زندانیان غیرعمد رفسنجان

حجت‌الاسلام عرب و دوستانش تصمیم گرفتند در زمانی که به واسطه کرونا و عدم فعالیت و ارائه خدمات موکب های اربعین متوقف شده بود از منابع آن‌ها در راستای آزاد سازی زندانیان بهره گیری کنند.

در این زمینه اتفاقات خوبی رقم خورد و کمک های بسیاری از سوی مردم دریافت شد به طوری‌که شهرستان رفسنجان تنها شهری در کشور است که هیچ زندانی در جرائم غیر عمد ندارد و تاکنون چند میلیارد در زمینه آزادسازی زندانیان صرف شده است.

قرارگاه شهید ابراهیم هادی به هیئتی که در ایام کرونا فعالیت نداشتند پیشنهاد کرد تا در دهه محرم یک زندانی آزاد کنند. این قرارگاه به محلی برای توزیع بسته های معیشتی در سطح شهرستان نیز تبدیل شده بود و تمامی رسیدگی ها و توزیع بسته های معیشتی از طریق آن پیگیری می‌شود. علاوه بر اینها در حوزه‌های دیگر مانند درمانی و بیمارستانی و تأمین جهیزیه نوعروسان نیز فعالیت دارد.

این قرارگاه همچنین ۲۵ مرکز خیریه در سطح شهرستان تأسیس کرده است که هر کدام از این مراکز فعالیت گسترده‌ای تحت اشراف امامان و در مسجد را به انجام رسانده اند، برای مثال؛ یکی از این مراکز تا کنون ۸ جهیزیه در مناطق کم برخوردار تأمین کرده اند و یا مرکزی دیگر ۱۵۰ رأس گوسفند قربانی بین نیازمندان توزیع کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha