پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
امام جمعه بندر ریگ

حوزه/ امام جمعه بندر ریگ استان بوشهر گفت: پرداخت زکات برای مسلمانان برکت دارد و بهترین راه حل از بین بردن فقر در جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام سیدعنایت هاشمی منش امام جمعه بندر ریگ صبح امروز در نشست شورای زکات این شهر، اظهار داشت: زکات از واجبات دین مقدس اسلام است و باید بیش از این در جامعه اسلامی مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه بندر ریگ با تاکید بر لزوم فرهنگ سازی پرداخت زکات در جامعه، افزود: علماء دین و بزرگان در جهت تبلیغ زکات وظیفه مهمی بر دوش دارند.

وی با بیان اینکه پرداخت زکات دارای اثرات مثبت فردی و اجتماعی است، عنوان کرد: پرداخت زکات برای مسلمانان برکت دارد و بهترین راه حل از بین بردن فقر در جامعه است.

سید باقر موسوی نژاد رئیس اداره اجرایی زکات استان بوشهر با اعلام اینکه جمع آوری زکات توسط مردم در وضعیت خوبی قرار دارد، گفت: استان بوشهر سال گذشته در پرداخت زکات واجب و رشد نقدینگی زکات در کشور مقام اول به دست آورد.

وی یادآور شد: زکات جمع آوری شده صرف هزینه مددجو، مسکن محرومان، زوج های جوان، مسائل درمانی، فرهنگی و ... می‌شود.

ضرغام محمدی بخشدار بندر ریگ نیز با اشاره به ظرفیت های موجود در بخش بندر ریگ درخصوص کشاورزی و نخیلات و دامداری، گفت: دهیاران و شورای اسلامی روستاها درباره تبیین اثرات فردی و اجتماعی فریضه زکات و تشویق مردم به پرداخت زکات تلاش خواهند کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha