پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۳ شوال ۱۴۴۵ | May 2, 2024
استاد حوزه

حوزه/ بانوان طلبه بسطامی در کارگاه علمی پژوهشی منبع شناسی با شگردهای مهم منبع شناسی در پیشبرد اهداف پژوهشی آشنا شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از سمنان، خانم شعبانی استاد مدرسه علمیه فاطمه بنت اسد سلام الله علیها بسطام، عصر سه شنبه در کارگاه آموزشی منبع شناسی که با حضور جمعی از بانوان پژوهشگر برگزار شد؛ اظهار داشت: یک جوان به خصوص طلبه اگر بخواهد در آینده موفق شود باید از تمام لحظاتی که برایش پیش می آید استفاده کامل نماید« فاغتنموا الفرص فانها تمرّ مر السحاب.»

وی به اهمیت منابع در روند تحقیقات اشاره کرد و افزود: دسته بندی منابع تحقیقاتی در زمینه های مختلف برداشتن گام نخست، پیمودن مسیر تحقیق را آسان تر می کند.

استاد حوزه خواهران تصریح کرد: در بیشتر موارد می بینیم فرایند تحقیق همراه با نوعی شتاب زدگی انجام می شود و به مهم ترین بخش تحقیق که ضامن حیات کار علمی است، یعنی منبع شناسی، نوعی بی اعتنایی صورت می گیرد.

خانم شعبانی ادامه داد: متخصصان امر تأیید می کنند که یک وسوسه ای گویا وجود دارد که «یک بررسی اجمالی در مورد منابع، کافی است» ولی این نگاه ضربات جبران ناپذیری را به پژوهش وارد می کند.

وی اضافه کرد: یکی از علل کم رنگ دیده شدن اهمیت بخش منابع در پژهش ها، عدم دقت عموم نهادهای علمی و فرهنگی ماست که مبادرت به نشر و ترویج آثاری می کنند که از جهت محوریت دادن به منابع، گاهی بسیار ضعیف هستند.

خانم شعبانی در پایان به معرفی برخی کتاب های مرجع پرداخت و به سؤالات طلاب پاسخ داد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha