دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1081933
۲۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۶
بانوان طلبه

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه خواهران نجمیه سرخه، گفت: تشویق فرزندان و دختران خود برای تحصیل در حوزه های علمیه یکی از مصادیق صدقه جاریه به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از سمنان، طاهره عربی مدیر مدرسه علمیه خواهران نجمیه سرخه، صبح امروز در مراسم محفل انس با قرآن کریم، با تقدیر و تشکر از همه کسانی که در ساخت و ساز ساختمان جدید مدرسه علمیه نجمیه کمک و یاری رساندند با استناد به روایت نبی مکرم اسلام (ص)« إذا ماتَ الإنسانُ انقَطَعَ عَمَلُهُ إلاّ مِن ثَلاثٍ؛مِن صَدَقَةٍ جاریَةٍ أو عِلمٍ یُنتَفَعُ بِهِ أو وَلَدٍ صالِحٍ یَدعُو لَهُ»بیان کرد.

وی، افزود: سنت وقف، ساختن مدرسه و حوزه های علمیه از جمله مصادیق صدقه جاریه است و تا زمانی که ساختمان و بنا باقی است و طلاب در آن درس می خوانند، برای واقفان اجر و ثواب اخروی به همراه خواهد داشت.

مدیر مدرسه علمیه خواهران نجمیه سرخه در ادامه سخنان خود با اشاره به زمان پذیرش حوزه های علمیه گفت: تشویق فرزندان و دختران برای تحصیل در حوزه های علمیه نیز یکی دیگر از مصادیق صدقه جاریه به شمار می رود.

خانم عربی تصریح کرد: علوم حوزوی، علومی است که نه تنها خود طلاب از آن منتفع می شوند بلکه منفعت آن به خانواده و جامعه هم می رسد و قطعا ثواب این عمل به بانیان ساخت ساختمان حوزه و مشوقین ورود به حوزه خواهد رسید.

وی، در پایان گفت: تحصیل دروس حوزه های علمیه مصداق «علم ینتفع به» نیز هست چرا که با طلبه شدن یک خانم، مطمئنا همسری با کفایت تر برای همسرش و مادری توانمند تر و آگاهتر برای فرزندانش خواهد بود و طلبگی بهترین فرصت برای خدمت به جامعه اسلامی است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha