شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
معاون فرهنگی هنری سپاه قم

حوزه/ معاون فرهنگی هنری سپاه استان قم گفت: دومین سالگرد شهادت شهید سرافراز سپاه اسلام، سردار سید محمد حجازی روز پنج شنبه هفته جاری از ساعت ۹ صبح در شبستان حضرت زهرا (س) حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، سرهنگ هادی بادینلو روز سه شنبه در گفت وگو با اصحاب رسانه با اشاره به برگزاری مراسم دومین سالگرد شهید حجازی، بیان کرد: سردار حجازی، جانشین فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران ۲۹ فروردین سال ۱۴۰۰ بر اثر عوارض شیمیایی ناشی از جنگ تحمیلی به شهادت رسید؛ وی بیش از ۴۰ سال از عمر خود را وقف دفاع از انقلاب اسلامی و نیروهای مقاومت کرد و یکی از فرماندهان نام‌آشنا در جبهه مقاومت بود.

معاون فرهنگی هنری سپاه استان قم اضافه کرد: این سردار سربلند به مدت ۱۰ سال فرمانده و سکاندار سازمان بسیج بود و بیش از ۲ هزار گردان را ساماندهی کرد و پایگاه محوری را اساس کار قرار داد.

وی یادآور شد: سردار شهید سپس به لبنان رفت و در کنار حزب الله لبنان اقدامات مؤثر و الهام بخشی داشت و در این مدت از دوستان صمیمی سید حسن نصرالله و از افراد مؤثر در تقویت حزب الله بود.

دبیر قرارگاه فرهنگی اجتماعی سپاه استان قم ادامه داد: تفکر بسیجی یکی از مشخصات بارز این شهید بزرگوار بود که در تمامی سال‌های خدمت و در مسئولیت‌های مختلف بویژه در جبهه مقاومت، آن را حفظ و اشاعه داد.

وی عنوان کرد: اگر ما بخواهیم امروز از شرق مدیترانه تا یمن و سوریه و سایر کشورهای عضو جبهه مقاومت اسلامی یک بسیجی به تمام معنا معرفی کنیم، باید از سردار حجازی نام ببریم.

معاون فرهنگی هنری سپاه استان قم افزود:‌ ایشان شخصیت چندوجهی داشت و در عین حالی که نظامی بود، اما به مسائل فرهنگی و اجتماعی نگاه ویژه‌ای داشت.

دومین سالگرد شهادت شهید سرافراز سپاه اسلام، سردار سید محمد حجازی روز پنج شنبه هفته جاری از ساعت ۹ صبح در شبستان حضرت زهرا (س) حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها برگزار خواهد شد.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha