سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
رضایی نور، رئیس دانشگاه صنعتی قم

حوزه/ رئیس دانشگاه صنعتی قم گفت: در حال حاضر سرآنه آموزشی دانشجویان دانشگاه صعنتی قم نسبت به دانشجویان دانشگاه مشابه در طول سال ۱۰ میلیون به ۱۶ میلیون تومان در سال است وامید دارم این عدد به جایگاه واقعی خودش در بودجه ریزی های کلان برسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، جلال رضائی نور رئیس دانشگاه صنعتی قم در دیدار با مدیر حوزه های علمیه کشور با ارائه گزارشی اظهار کرد: کسب رتبه اول اشتغال کشور درفارغ التحصیلان مقطع کارشناسی در طرح پایش اشتغال سال ۱۳۹۹ وزارت عتف، اخذ مجوز جذب دانشجویان بین الملل و تبدیل دانشگاه صنعتی قم به یک دانشگاه بین المللی در سال ۱۳۹۹، کسب رتبه دوم اشتغال کشور در فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی و نهم کارشناسی ارشد در طرح پایش اشتغال در سال ۱۴۰۰ وزارت عتف و کسب رتبه سوم کشوری در ارتباط صنعت و جامعه در بین دانشگاههای کشور در سال ۱۴۰۰ از جمله مهم ترین افتخارات دانشگاه صنعتی قم محسوب می شود که با همدلی و همکاری اساتید و کارکنان محقق شده است.

وی افزود: با اخذ مجوز جذب دانشجوی دکتری در رشته های صنعتی زمینه هرچه بیشتر همکاری با صنعت استان را فراهم کرده ایم، همچنین در این راستا علاوه بر طرح ابتکاری همیار صنعت، طرح اشتغال پاره وقت برای دانشجویان در صنایع استان تحت عنوان کهاد مهارتی را برگزار کرده ایم.

رئیس دانشگاه صنعتی قم خاطر نشان کرد: موفقیت های علمی فوق زمانی ارزشمند میشود که با توسعه فرهنگی و تقویت باورهای دینی نسل جوان همراه باشد. در این راستا این توفیق را داشتیم که با برپایی موکب حضرت سیدالشهدا در شهر مقدس کربلا در ایام پیاده روی اربعین حسینی باورهای اعتقادی دانشجویان را تقویت کنیم.

وی افزود: برگزاری موکب حضرت معصومه(س) و حضرت فاطمه زهرا(س) در سطح دانشگاه، برگزاری سوگواره بین المللی حریم فاطمی، برگزاری کرسی های آزاد اندیشی و برگزاری جلسات معرفت افزائی ویژه اساتید، کارکنان و دانشجویان با رویکرد جهاد تبیین از جمله دیگر برنامه های فرهنگی در دانشگاه صنعتی قم بوده است که بسیار مورد استقبال اساتید، کارکنان و دانشجویان قرار گرفته است.

رئیس دانشگاه صنعتی قم به رشد متوسط ۲۰ درصدی چاپ مقالات در مجلات معتبری علمی و بین‌الملی اشاره کرد و گفت: دانشگاه صنعتی قم در سال۱۳۸۷با دو رشته مهندسی کامپیوتر و مهندسی صنایع شروع به فعالیت کرد و در حال حاضر بیش از دو هزار دانشجو در ۲۸ رشته گرایش در مقاطع کارشناسی، ارشد و دکتری مشغول به تحصیل‌اند و قریب به ۷۰ عضو هیات علمی نیز در دانشگاه فعال هستند.

۳۱۳/۱۷

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha