شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
مصاحبه

استاد مدرسه علمیه فاطمیه اشکذر استان یزد گفت: در یک نگاه کلی زنان در مسیر تربیت انسان سازی و ارتقای فرهنگ جامعه نقش مهم و حائز اهمیتی دارند.

خانم الهه فلاح، استاد مدرسه علمیه فاطمیه اشکذر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از یزد با بیان اینکه سلامت، ابعاد مختلفی از جمله سلامت روحی، جسمی، اجتماعی، معنوی و اخلاقی دارد، اظهار داشت: زنان جامعه در ایجاد تمامی این ابعاد می توانند نقش مهمی داشته باشند.

وی افزود: زن با داشتن روحیه نشاط و رعایت نکات تربیتی می تواند اعضای خانواده را در یک سطحی از سلامت روانی خوب قرار دهد و محیط خانه را از تنش دور کند و همین زن می تواند نقش مهمی در سلامت جامعه داشته باشد.

استاد حوزه خواهران با اشاره به اینکه افراد سالم، جامعه سالم را می سازند، افزود: افراد سالم افرادی هستند که تربیت درستی شده اند و به یک عزت نفس و احساس ارزشمندی رسیده اند و به قول شهید مطهری دارای وحدت شخصیت هستند و اگر این افراد نباشند ما جامعه بیماری خواهیم داشت. جامعه مستقل، دانا، ارزشمند و سخت کوش را قطعا خانواده هایی که چنین صفاتی داشته باشند شکل می دهند و محور این خانواده ها زن و نقش مادری است.

وی با اشاره به اینکه حفظ عفت و پاکدامنی زنان اصل مهمی در ایجاد سلامت و سعادت جامعه بشری است تصریح کرد: با یک نگاه دیگر به زنان جامعه می توان گفت زنان جامعه با حضور عفیفانه خود می توانند به سلامت روانی جامعه کمک شایانی کنند.

فلاح اضافه کرد: زنان با رعایت حیا، رعایت پوشش می توانند نگاه جنسیتی را از خود دور کنند و بستر جامعه را به سمتی سوق دهند که زمینه را برای رشد و پویایی جامعه فراهم کنند و افراد جامعه را از قرار گرفتن در مسیر انحراف و فساد دور کنند به همین دلیل زنان نقش مهمی در سلامت اخلاقی و روانی جامعه دارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha