دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
آیت الله علماء، در مراسم اختتامیه محفل اُنس با قرآن، یادواره سرلشکر شهید حجازی در محل سپاه حضرت نبی اکرم(ص)

حوزه/ نماینده ولی ‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: عظمت و اقتدار امروز ایران از برکت قرآن است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری « حوزه » در کرمانشاه، آیت الله مصطفی علما، امروز در اختتامیه محفل انس با قرآن، یادواره سرلشکر شهید حجازی که در محل سپاه حضرت نبی اکرم(ص) با حضور قاریان برجسته استان برگزار شد، گفت: پیام قرآن به عنوان سرچشمه سلامت انسان ها است.

امام جمعه کرمانشاه با عظیم دانستن محتوای قرآن، ادامه داد: موضوع قرآن ما انسان ها هستیم، زیرا قرآن انسان را تشریح می کند، لذا باید بدانیم قرآن بهترین تبیین گر انسان است.

وی افزود: در لحظات پایانی عمر شریف حضرت علی (ع) به همه ما توصیه می فرمایند که نکند دیگران در عمل کردن به قرآن از شما پیشی گیرند، لذا باید بدانیم گم شده بشر در قرآن است.

نماینده ولی ‌فقیه در استان کرمانشاه اظهار کرد: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب از قرآن و توجه به آن بسیار یاد می کنند، زیرا عزت، اقتدار و مدیریت در قرآن نهفته است.

استاد حوزه خاطر نشان کرد: امام راحل بر اساس قرآن و استناد به محتوای قرآن در سن هشتاد سالگی حکومت اسلامی تشکیل داد و بر اساس این کتاب بزرگ آسمانی انقلاب را مدیریت و راهبری کرد.

وی با استناد به فرمایش رسول خدا(ص) تصریح کرد: قرآن سفره است لذا همه می توانند از عظمت آن ارتزاق کنند، زیرا قرآن غنی است و هیچگاه کاستی ندارد و در مقابل غنای محض قرآن ما ضعیف هستیم .

آیت الله علما از اخلاق قرآنی، به عنوان بهترین الگوی تربیتی نام برد و تصریح کرد: اگر تربیت تربیت جامعه قرآنی باشد، مدینه فاضله ای خواهیم داشت که همیشه تمنای آن را داشته ایم.

به گفته نماینده ولی ‌فقیه در استان کرمانشاه گفت: قرآن کتاب زندگی، دفاع، سیاست و حکومت داری است و تمام خواسته های ما را پاسخ می دهد.

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه قرآن تا قیامت انسان را هدایت می کند و این معجزه بزرگ قرآن است، یادآور شد: مصداق بارز این معجزه انقلاب اسلامی است که به رغم تمام دشمنی های شرق و غرب توانست در عرصه جهانی با عالی ترین شکل ممکن بدرخشد.

عظمت امروز ایران از برکت قرآن است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha