چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۷ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 15, 2024
ط

حوزه / مسئول رسیدگی به امور مساجد شهرستان کاشان، به فعال بودن گروه سرود در ۳۵ درصد مساجد شهرستان اشاره و تصریح کرد: برخی از مساجد کاشان در حوزه اذان، مداحی، هنر و تئاتر فعال می باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه در کاشان حجت الاسلام رحمت الله نوروززاده، مسئول رسیدگی به امور مساجد شهرستان کاشان شب گذشته در نخستین مرحله از طرح مسجد مکرّم که با حضور فعالین، نخبگان و اساتید شاخص عرصه هنر سرود و تئاتر انقلابی کاشان در فرهنگ‌سرای مهر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد. اظهار داشت : جذب جوانان و نوجوانان یکی از فلسفه های تاسیس کانون های فرهنگی در مساجد می باشد.

مسئول رسیدگی به امور مساجد شهرستان کاشان ادامه داد: یکی از اهداف شکل گیری کانون های فرهنگی و پایگاههای بسیج جذب جوانان به مسجد بوده است.

وی از مهمترین وظایف ائمه جماعات مساجد ، کانون های فرهنگی و متولیان فرهنگی را بررسی ابزارهای جذب نوجوانان به مسجد دانست و عنوان کرد: بخشی از طرح مسجد مکرم با زبان هنر جوانان نیزمی تواند موجب جذب جوانان به مسجدباشد.

مسئول رسیدگی به امور مساجد شهرستان کاشان، به حرکت مسجد میانچال کاشان در زمان شکل گیری انقلاب اسلامی با محوریت مرحوم حجت الاسلام والمسلمین شیح محمد مدنی و با حمایت های همه جانبه آیت الله مدنی کاشانی(ره) اشاره کرد و ابراز داشت: حرکت این روحانی انقلابی به ما نشان داد که مسجد با زبان هنر هم می تواند پایگاه جذب جوانان باشد.

حجت الاسلام نوروز زاده برلزوم استفاده از ابزار هنر و تئاتر برای جذب جوانان به مسجد تأکید کرد و اظهار داشت: نهادهای فرهنگی با هماهنگی و هم افزایی همه جانبه و استفاده از تمام امکانات با برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری، ورزشی و تئاتر جوانان را به مسجد جذب کنند.

وی بر لزوم رونق دادن مسابقات اذان، سرود و مداحی در مساجد تاکید کرد و افزود: برای عملیاتی شدن رویکرد مسجد محوری نهادهای فرهنگی و اجتماعی با تشکیل ستاد، زمینه های هنری در مساجد شناسایی شود.

مسئول رسیدگی به امور مساجد شهرستان کاشان، به فعال بودن گروه سرود در ۳۵ درصد مساجد شهرستان اشاره و تصریح کرد: برخی از مساجد کاشان در حوزه اذان، مداحی، هنر و تئاتر فعال می باشند.

وی به فعال بودن ۲۴۰ مسجد کاشان اشاره کرد و با بیان اینکه در بیش از ۵۵ درصد مساجد شهرستان حضور جوانان پررنگ، گفت: مساجدی در کاشان و منطقه لتحر داریم که ۸۰ درصد آن را جوانان و نوجوانان تشکیل می دهند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha