یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
image-20230421100018-1.png

حوزه/ مسلمانان اسپانیا امسال برای تهیه ملزومات ماه مبارک رمضان با افزایش قیمت‌ها روبرو بودند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری حوزه، سایت mundoislam در گزارشی از ماه مبارک رمضان در شهر ملییا اسپانیا نوشت: پایان ماه مبارک رمضان نزدیک است و همه خانواده های جامعه مسلمانان ملییا در حال آماده شدن برای آن هستند، اگرچه قیمت مواد غذایی روز به روز رو به افزایش است، با وجود این، در روزهای منتهی به جشن پایان ماه رمضان فضای بسیار شادی در آنجا حاکم است.

حکیم، صاحب فروشگاهی در بازار می‌گوید: «آماده شدن برای جشن پایان ماه مبارک رمضان در اینجا یک سنت است». او می افزاید: امسال رمضان بسیار عالی را گذراندیم و من اصلا متوجه گذر روزهای ماه رمضان نشدم. حکیم ترجیح می دهد برای بهره بیشتر از فضای شاد حاکم بر این روزهای جامعه، از فکر گرانی بیرون بیاید و به جنبه های مثبت مسائل توجه کند. او ادامه می دهد: «ما در این روزها مهمانی‌های خانوادگی داریم، همه دور هم جمع می‌شویم؛ پدرانمان، مادرانمان و بچه‌هایمان و لحظات خوشی را سپری می کنیم».

در میان هیاهوی بازار، ملیکا و همسرش بین غرفه‌ها راه می‌روند. حسین به غرفه‌ها نگاهی می اندازد و امید دارد که آخر ماه رمضان را خیلی خوب بگذراند و تأیید می‌کند که «همه چیز را از قبل در خانه آماده کرده اند». هر چند با توجه به افزایش قیمت‌ها امسال با محدودیت‌هایی مواجه هستند. ملیکا، لیستی را که قرار بود آماده کند، مرور می‌کند. او می‌گوید: "معمولا برای جشن شیرینی و غذاهای گوشتی آماده می‌کنیم، ولی خانواده‌های پرجمعیت برای تهیه مواد اولیه با مشکلاتی مواجه هستند ".

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha