جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ نمازجمعه برازجان در اولین آدینه سال ۱۴۰۲

حوزه/ امام جمعه برازجان گفت: آمریکا دیگر نمی‌تواند چالش‌های جهانی را کنترل کند. رقبای آمریکا یعنی چین، روسیه، ایران نظم‌جهانی آینده را تغییر خواهند داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت‌الاسلام حسن مصلح امام جمعه برازجان امروز در خطبه‌های نماز جمعه برازجان، با بیان اینکه ماه رمضان با همه لحظات عرفانی آن رو به پایان است، اظهار کرد: حسرت پایان ماه رمضان هم برای کسانی است که از فرصت‌های این ماه استفاده کردند و آن را قدر دانستند و هم برای افرادی است که از لحظات ناب آن غافل بودند و فرصت سوزی کردند.

وی با اشاره به سالروز شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس، عنوان کرد: واقعه طبس آغازی بر پایان مداخلات آمریکا در منطقه بوده است.

امام جمعه برازجان با اشاره به برشمردن نشانه های افول آمریکا توسط مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان نظام، افزود: آمریکا در داخل، گرفتار انواع دوقطبی خطرناک است، یکی دوقطبی سیاسی و دیگری دوقطبی مربوط به مسائل تبعیض نژادی و چالش سیاه‌پوست-سفیدپوست است.

وی با اشاره به دوقطبی فاصله طبقاتی در آمریکا، خاطرنشان کرد: این دو قطبی هر روز هم تشدید می‌شود و علاوه بر رنگین‌پوستان و مهاجرینی که در طبقات پایین‌تر اقتصادی قرار دارند، سفیدپوست‌های بسیاری هم هستند که با همین وضعیت سر می‌کنند.

حجت الاسلام مصلح با بیان اینکه به موازات این نشانه‌های داخلی افول، نشانه‌های خارجی افول شیطان بزرگ هم مشهود است، ادامه داد: آمریکا دیگر نمی‌تواند چالش‌های جهانی را کنترل کند. رقبای آمریکا یعنی چین، روسیه، ایران نظم‌جهانی آینده را تغییر خواهند داد. دیگر نظم آینده‌ جهانی تک‌قطبی نخواهد بود بلکه گروه‌بندی‌ها نتیجه را مشخص خواهد کرد.

امام جمعه برازجان با اشاره به اینکه بسیاری از افراد بی‌بضاعت تاکنون نتوانسته‌اند از گاز شهری برخوردار شوند، یادآور شد: این افراد همچنان از طریق خرید گاز مایع و کپسول گاز نیاز سوخت را تأمین می‌کنند و انتظار می‌رود که تا زمانی که همه مردم از نعمت گاز خانگی برخوردار نشده‌اند گاز مایع آنها تأمین شود تا خدای ناخواسته در زندگی آنها اختلالی ایجاد نشود و مسئولان برای رفع این مشکل تدبیر و چاره‌جویی داشته باشند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha