دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مدیریت حوزه علمیه خواهران مازندران

حوزه/معاون پژوهش مدرسه علمیه صدیقه طاهره(س) نوشهر گفت: پژوهش جزو لاینفک حوزه علمیه و تمام علوم است، چرا که بدون آن علم راکد بوده و نمی تواند پاسخگوی سؤالات باشد.

خانم شادی حسنی، معاون پژوهش مدرسه علمیه صدیقه طاهره(سلام الله علیها) نوشهر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در رابطه با معرفی پژوهشگران و پژوهش های انجام شده در حوزه علمیه خواهران اظهار کرد: شاخص ترین ویژگی یک پژوهشگر، مشتاق بودن و تلاش فراوان است؛ پژوهش جزو لاینفک تمام علوم می باشد، چرا که بدون آن علم راکد می ماند و نمی تواند پاسخگوی تمام سؤالات باشد.

وی ادامه داد: علوم دینی برای هدایت بشر به سوی سعادت ابدی است؛ ادیان مختلف یکی پس از دیگری جهت تکمیل دین قبلی و با توجه به شرایط و میزان درک بشر در طول دوران مختلف به انسان عرضه شد تا به دین اسلام رسید و هر چه به دوران ظهور نزدیک می شویم میزان نیاز انسان به علوم دینی بیشتر می شود؛ همین طور سؤالات متنوعی مطرح می شود که پاسخگویی به این سؤالات، شبهات و نیازهای عقلی، جز با تحقیق و پژوهش امکان پذیر نیست.

حسنی اضافه کرد: طلبه در طول دوران تحصیل خود با وجود مطالعات فراوان باز هم نمی تواند به تمام سؤالات ذهنی خود پاسخ دهد، لذا ناگزیر به جستجوگری و تحقیق و پژوهش است و این جزوی از دنیای طلبگی البته به شرط علاقه است.

وی عنوان کرد: با توجه به گسترش فضای ارتباطی مردم از طرق مختلف از جمله، نشر کتاب، چاپ مقاله، فضای مجازی و سرعت زیاد تبادل اطلاعات، طلبه این فرصت را دارد تا با انتشار مطالب مفید به صورت گسترده و به زبان های مختلف موجب ترغیب افراد به مطالعه و جستجوی حقایق دینی شود.

معاون پژوهش مدرسه علمیه صدیقه طاهره(سلام الله علیها) نوشهر ادامه داد: با توجه به روحیه پرسش گری و خواست انسان ها برای دریافت حقیقت در سراسر جهان، همواره نیاز به انجام پژوهش وجود دارد، البته جواب بعضی سؤالات در کتب و نسخ قدیمی هم موجود است، ولی همه افراد توانایی دسترسی، مراجعه و بهره برداری از آن ها را ندارند، اما یک طلبه پژوهشگر می تواند از این کتاب ها به راحتی استفاده کرده و پاسخگوی سؤالات و شبهات و امدادرسان دینی افراد باشد تا دین برتر را شناخته و انتخاب کنند.

وی اظهار کرد: با توجه به حضور اساتید برجسته در امر پژوهش و انتشارات کتاب به صورت های مختلف کاغذی و دیجیتالی و نرم افزارهای جامع و کامل و همچنین سهولت دسترسی به منابع معتبر در سایت های رسمی می توان گفت اقدامات خیلی خوبی صورت گرفته از جمله ایجاد فرصت حضور و موفقیت در همایش ملی و بین المللی که به صورت مستقل توسط حوزه علمیه خواهران مازندران فراهم شده و با اخذ مجوز ISC همراه بوده است.

حسنی در پایان گفت: وجود نشریات علمی پژوهشی و علمی تخصصی، برگزاری نشست های علمی و کرسی های علمی پژوهشی و علمی ترویجی به طلبه کمک می کند گام های پژوهشی را بر دارد؛ بر خلاف تصور برخی که حوزه علمیه را فقط محلی برای قرائت قرآن و دعا می دانند، امروز ثمره حوزه خواهران، پرورش پژوهشگران و نخبگانی مانند بانو مجتهده امین است که شاهد موفقیت آنها در جامعه هستیم.

انتهای پیام 313/48

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha