یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
ساوه

حوزه/ استاد حوزه علمیه خواهران شهرستان ساوه گفت: کسی که میخواهد اثرات ماه رمضان را به عنوان یک سرمایه معنوی در خود حفظ کند باید در راه مبارزه با هوای نفس و مبارزه با شیطان تلاش کند و این اولین قدم در راه خودشناسی و انسان شناسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از اراک، پیش از ظهر امروز جلسه اخلاق هفتگی با حضور خانم هبه ظهیری استاد مدارس علمیه خواهران شهرستان ساوه در مدرسه علمیه الهیه این شهر برگزار شد.

خانم ظهیری در ابتدا بیان کرد: با توجه به اینکه در ماه مبارک رمضان شیطان در محاصره غل و زنجیر است و خداوند از شیطان به دشمن آشکار یاد کرده است.

استاد مدارس علمیه خواهران شهرستان ساوه ادامه داد: شیطان همیشه امیدوار است که انسان را از طریق هوای نفس زمینگیر کند و او را از مقام قرب الهی دور سازد و انسان باید برای مقابله با این خواسته شیطان، تهذیب نفس و برنامه ریزی در زمینه کسب فیوضات اخلاقی داشته باشد.

وی افزود: اکنون که محصول ماه مبارک رمضان، تقوا و خودسازی در دستان ماست و همین تقوا وسیله ای برای منازل عالی تر است باید بکوشیم تا آثار معنوی ماه مبارک را همچنان حفظ کنیم.

ظهیری خاطرنشان کرد: کسی که میخواهد اثرات ماه رمضان را به عنوان یک سرمایه معنوی در خود حفظ کند باید در راه مبارزه با هوای نفس و مبارزه با شیطان تلاش کند و این اولین قدم در راه خودشناسی و انسان شناسی است.

وی با تأکید به دو عامل "نفس و شیطان" که انسان را به سمت گناه سوق میدهند، یادآور شد: نخستین راه نجات انسان مخالفت با هوای نفس است که به عنوان یک قاعده‌ عمومی باید بر آن مداومت داشت تا بر اثر این مخالفت، نفس تضعیف شده و وقتی نفس انسان تضعیف شد، قدرت پرواز پیدا می‌کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha