یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
احمد مروی

حوزه/حجت الاسلام والمسلمین مروی در دیدار پیمان جبلی پیشنهاد راه اندازی دفتر آستان قدس رضوی در رسانه ملی را برای افزایش تعاملات و همکاری‌های فی مابین ارائه کرد که مورد استقبال رئیس صدا و سیما قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری حوزه از مشهد، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار رئیس سازمان صدا و سیما که در حرم مطهر امام رضا (ع)برگزار شد، اظهار کرد: نقش رسانه‌ ملی با توجه به برخورداری از جمعیت قابل توجه از مخاطبان و در شرایطی که فرهنگ جامعه تحت هجوم سنگین رسانه‌ های معاند قرار دارد، بسیار مهم و حساس است.

وی به اهمیت هنر در گسترش اخلاق اسلامی و آموزه‌ های دینی در جامعه اشاره و خاطرنشان کرد: پیوند میان مفاهیم دینی و عرصه های مختلف هنری در رسانه‌ یکی از بهترین و اثرگذارترین راهکارها برای انتقال مفاهیم اسلامی و آموزه‌های دینی به جامعه است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به پخش برنامه پر مخاطب «محفل» در ماه مبارک رمضان از قاب تلویزیون، اظهار کرد: برنامه جالب و جذاب «محفل» یکی از متفاوت‌ ترین برنامه دینی رسانه ملی بود که نشان داد می‌ توان ارزش‌ های دینی و فرهنگی را در قالب‌ های هنری جذاب و شاد به جامعه منتقل کرد.

وی با بیان اینکه فقدان بهره گیری از جنبه‌ های هنری در برنامه‌ های مذهبی صدا و سیما احساس می ‎شد، خاطرنشان کرد: هنر یکی از بهترین ابزارها برای انتقال مفاهیم متعالی و غنی اسلامی به جامعه است، رسانه باید با استفاده از هنر بتواند معارف اسلامی که اولیا و بزرگان دین به نشر آن‎ها همت گماشتند و خون‌ های پاک فراوانی در راه دفاع از آنان نثار شده است را نشر دهد و در اذهان مخاطبان ماندگار سازد.

تولیت آستان قدس رضوی با اعلام آمادگی آستان قدس رضوی برای همکاری با سازمان صدا و سیما در تولید آثار هنری و رسانه‌ ای در قالب‌ های مختلف، تصریح کرد: آستان قدس رضوی و سازمان صدا و سیما یک مجموعه هستند و آستان قدس آماده استفاده از ایده‌ های خلاقانه دست اندرکاران رسانه ملی برای فعالیت‌های فرهنگی حرم مطهر است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی همچنین در این دیدار پیشنهاد راه اندازی دفتر آستان قدس رضوی در رسانه ملی را برای افزایش تعاملات و همکاری‌های فی مابین ارائه کرد که مورد استقبال رئیس سازمان صدا و سیما قرار گرفت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha