دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
کد خبر: 1083155
۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۲
تصاویر/ نشست علمی-نقش کنشگران فمنیسم بر وضعیت حجاب در ایران

رویدادهای پژوهشکده زن و خانواده با ادبیات نظری قوی در چهلواره دوم انقلاب اسلامی برای ایران فرهنگ‌سازی و جریان‌سازی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از تهران، بزرگترین گردهمایی فعالان زن و خانواده هرسال همزمان با ماه مبارک رمضان به همت پژوهشکده زن و خانواده برگزار می‌شود. امسال نیز در اولین رویداد پژوهشکده واحد تهران، این گردهمایی با حضور شخصیت‌های علمی و مسئولان کشوری و نهادهای تخصصی حوزه زن و خانواده همراه با میزگرد تخصصی با موضوع" تربیت و بستر تعامل خانواده با جامعه" ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ در محل پژوهشکده زن و خانواده واحد تهران با مدیریت دکتر منصوره سادات مرتضوی برگزار شد.

در این برنامه دکتر خسرو باقری استاد دانشگاه تهران، دکتر صادق‌زاده قمصری استاد دانشگاه تربیت مدرس، دکتر نرگس سجادیه استاد دانشگاه تهران و دکتر حبیب رحیم‌پور ازغدی به ارائه مباحث در حوزه تربیت و خانواده پرداختند.

در ابتدای این نشست حجت‌الاسلام والمسلمین زیبایی‌نژاد دبیر علمی همایش بین‌المللی خانواده مقاوم و چالش‌های جهان متحول به تبیین برنامه های همایش که روزهای ۱ و ۲ اسفند ۱۴۰۲ در تهران و قم برگزار خواهد شد، پرداخت.

وی با بیان مقصود از مقاومت در نظام اخلاقی و تربیتی، چگونگی مقابله خانواده‌ها با چالش‌های اخلاقی و فرهنگی در سطح کشور و جهان را مورد بررسی قرار داد و به تبیین مفهوم خانواده مقاوم اشاره کرد.

در ادامه دکتر منصوره سادات مرتضوی به بیان برنامه‌های واحد تهران در سال ۱۴۰۲ پرداخت.

مدیر پژوهشکده زن و خانواده تهران عنوان کرد: ذیل برنامه و سند چشم‌انداز پژوهشکده برنامه‌های واحد تهران در جهت کمک به ارتقاء سطح نگرش و رویکردها و تقویت ادبیات نظری در حوزه زن و خانواده در دستور کار است.

وی افزود: جامع‌ترین کتابخانه تخصصی مطالعات زنان و خانواده در واحد تهران ظرفیتی برای بهره‌مندی همه اساتید، پژوهشگران و دانشجویان تحصیلات تکمیلی است تا ضمن بهره‌مندی از مشاوره پژوهشی، از خدمات کتابخانه با بیش از ده هزار جلد کتاب بهره‌مند شوند. سیاست اجرایی واحد تهران ناظر به مسئله‌های حوزه زنان نه فقط در پایتخت بلکه در سطح ملی و منطقه‌ای برای همه دغدغه‌مندان و فعالان سراسر کشور است.

در ادامه، میزگرد چالشی با موضوع «تربیت و بستر تعامل خانواده با جامعه» با ارائه اساتید دانشگاه تهران و با پرسش و پاسخ حضار که از نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه بودند ادامه یافت و موضوعاتی در این حوزه ناظر به فضای اجتماعی و مسائل امروز کشور به‌ویژه در موضوع حجاب طرح و مقایسه‌ای با دیگر کشورها صورت گرفت.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha