جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 10, 2024
آیت الله عباسعلی سلیمانی

آیت الله عباسعلی سلیمانی نماینده سابق ولی فقیه در سیستان و بلوچستان امروز در بابلسر هدف سوءقصد قرار گرفت و به شهادت رسید.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری حوزه از مازندران، شنیده ها حاکی از آن است که دقایقی قبل آیت الله عباسعلی سلیمانی عضو مجلس خبرگان رهبری و نماینده سابق ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان و کاشان امروز چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ در بابلسر هدف سوء قصد قرار گرفت و به شهادت رسید.

بیشتر بخوانید:

پیام تسلیت رئیس جمهور در پی شهادت آیت‌الله سلیمانی / دستور ویژه به نیروهای امنیتی و انتظامی

فرزند آیت الله سلیمانی در گفتگو با خبرنگار ما خبر سوءقصد به جان پدرش که منجر به ارتحال او شده است را تایید کرد و گفت: هنوز از جزئیات ماجرا اطلاع دقیقی ندارم و عازم بابلسر هستم.

یکی از شاهدان عینی هم می گوید: آیت الله سلیمانی در بانک ملی نشسته بود که فرد ضارب اسلحه نگهبان بانک را گرفته و به رگبار بسته است که متأسفانه آیت الله سلیمانی به شهادت رسید و سه نفر دیگر مجروح شده اند.

ضارب از سوی نیروهای امنیتی دستگیر شده است. خبر دیگر حاکی نیز از آن است که ضارب نگهبان بانک بوده است.

علی ابراهیمی‌گتابی، معاون روابط عمومی و تبلیغات سپاه کربلا مازندران هم با تایید دستگیری ضارب، در شرح حادثه می گوید: بنابه اذعان مسئولین امنیتی و نظامی نگهبان بانک در بابلسر با یکی از کارمندان بانک مشاجره می‌کند و از آنجایی که مسلح بوده چند گلوله به سمت کارمند بانک شلیک می‌کند و تعدادی از این گلوله‌ها به آیت‌الله سلیمانی که برای انجام کارهای شخصی بانکی در بانک یاد شده حضور داشت اصابت می‌کند و به لقاء‌الله می‌پیوندد.

توضیحات استاندار مازندران

سیدمحمود حسینی پور استاندار مازندران هم درباره جزئیات حادثه اظهار کرد که ضارب سوء قصد به آیت الله سلیمانی عضو خبرگان رهبری و نماینده سابق ولی فقیه در استان سیستان و بلوچستان بلافاصله توسط عوامل انتظامی در محل واقعه دستگیر شد.

به گفته استاندار مازندران، فرد ضارب از افراد بومی و محلی منطقه بوده و این اقدام وی ماهیت تروریستی نداشته است و بررسی اولیه برای انگیزه ضارب در حال انجام است.

حسینی پور با بیان اینکه ضارب شناخت دقیقی از آیت الله سلیمانی نداشته است، گفت: ضارب از عوامل شرکت های انتظام و پرسنل خدماتی بانک و اسلحه در اختیار خودش بود.

فیلم‌هایی از انتقال پیکر آیت الله سلیمانی

فیلم جدیدی از لحظه سوءقصد به آیت‌الله سلیمانی

بیشتر بخوانید:

جزئیات تشییع و تدفین آیت الله سلیمانی | اعلام ۳ روز عزای عمومی در مازندران

خبر در حال تکمیل ...

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • اشکان IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    7 5
    محافظ مگه نداشته!! فرماندار یک شهرستان ۱۰ هزار نفری که هیچ کی نمیشناسه با ۱۰ محافظ رد میشه بعد عضو خبرگان و امام جمعه مرکز استان به این راحتی مثل اب خوردن ترور میشه حداقل میان مردم نیان
  • غفاری DE ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    10 2
    درسته معیشت خوبی نداریم و فساد و باند بازی بیداد می‌کنه تو کشور ولی عوض همه اینا امنیت خیلی بالاست تو کشور خدا را شکر
  • رنجبر IR ۱۲:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    4 1
    خداوند با سید سالار شهیدان محشورشان فرماید
  • رسول ملکیان اصفهانی IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    3 3
    با عرض سلام وتسلیت جناب غفاری؟؟؟ مدافعین دین و نظام سربازند و امنیت ندارند بلکه سپر دین ومردم و نظامند. وخداراشکر نظام ومردم دربالاترین امنیت به سر می برند. پس آقای غفار؟؟؟ قضاوت بی جا نکن.
  • حسین IR ۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    3 0
    کاملا در فیلم مشخصه که آیت الله سلیمانی هدف بوده چون هیچ کسی دیگر در اونجا نیست نه معاونی وجود داره و نه هیچ شخصی خوب نگاه کنید به فیلم و اینکه سربازه چه راحت ولش کرد رفت
  • يا زهراء IR ۱۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    1 0
    هل لاحطتم البرود الذي عند موظفي البنك؟؟! ساعة اغتيال الشيخ...!!! وكيف ينجول موظف يحمل سلاحآ في بنك حتى لو كان من الحراسات.. لا حول ولا قوة الا بالله... العمامة العمامة...
    • . IR ۰۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
      1 0
      نعم. مرحبا بدقتکم. المسلح فی البنک؟! و لو کان من الحراس.
  • رضا IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    3 0
    این تصاویر موضوع بسیار جدی را به ما نشان میدهد اول اینکه فرد تیرانداز آدم مسنی است و از روی احساس آنی تصمیم نگرفته دوم اینکه کسی که برای حمل سلاح جنگی برای کارش از طرف مراجع ذیصلاح تائید شده آدم معمولی نست و احتملا از بازنشستگان نیروی مسلح بوده سوم دقت در انجام تیراندازی را میبیند که دو یا سه گلوله به سر شلیک میکند و بعد هم تقریبا راحت خلع سلاح میشود و دیگران را با اسلحه تهدید نکرده و قصد فرار هم ندارد و با بررسی دیگر حوادث از این میتوان به این نتیجه رسید که روحانیت در سطح جامعه از امنیت لازم برخوردار نیست
  • جعفر CA ۱۹:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    2 1
    خدا لعنتش کنه.